Búcsúznak a Boeing 757-esek

Új üzleti programot indított Martin Gauss, az airBaltic vezérigazgatója. Az üzemi költségek racionalizálása, modernebb és gazdaságosabb flotta állnak a program középpontjában a nyereséges és fenntartható működés érdekében – derül ki a légitársaság közleményéből.

Új üzleti tervet indít útjára a lett nemzeti légitársaság, az airBaltic. A terv legfontosabb célja, hogy újra nyereségessé és fenntarthatóvá tegye a tavaly csődvédelmet kért, komoly pénzügyi gondokkal küzdő balti légitársaságot. Martin Gauss egykori Malév, jelenlegi airBaltic vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy az elmúlt években soha nem látott növekedést tudott felmutatni a légitársaság, azzal a fővárost, Rigát is a balti régió egyetlen jelentős tranzit központjává téve. A korábbi pénzügyi gondok persze nem tűntek el nyomtalanul, de a vállalatnak – a német származású vezérigazgató szerint – sikerült stabilizálódnia és jelenleg már azon dolgoznak, hogy végrehajtsák új, 330 millió latos üzleti programjukat, megcélozva a 2014-es nyereséges üzleti évet.

A ReShape névre keresztelt új üzleti terv széleskörű programot irányzott elő, amelyben flottamodernizáció, költségracionalizálás, hálózatfejlesztés, hatékonyságnövelés és persze a bevételek növelése is szerepel. Az ötéves program mindehhez 330 milliós fejlesztési keretet biztosít. Martin Gauss úgy nyilatkozott az ATW-nek Berlinben, hogy a legnagyobb, mintegy 100 milliós veszteségüket 2011-ben voltak kénytelenek elkönyvelni. Idén, 2012-ben azonban már csak 38, míg jövőre 2013-ban már csak 16 millió lat veszteségre számítanak, hogy a most megkezdett program eredményeként 2014-ben már profitábilis legyen a légitársaság.

Hangsúlyos szerepet kap a programban a flotta modernizálása, amelynek keretében két típusra szűkítik a repülőgépparkot. A regionális járatokat a kanadai gyártású, turbolégcsavaros Bombardier Q400 NextGen típusú gépekkel teljesítik, míg a kis-, és közepes hatótávú járatokat, vagy az európai repülőgépgyár A319-esei, vagy az amerikai Boeing 737NG-k veszik át. A tárgyalások jelenleg is zajlanak a két gyártóval, de döntés egyelőre nem született. A flottamodernizáció kulcsfontosságú szándéka a takarékosabb üzemeltetés elérése. Ezek a típusok 15%-kal kedvezőbb fogyasztásúak, mint jelenlegi típusaink – tette hozzá Gauss, aki Boeing 737-es pilótaként kezdte pályafutását.


A regionális flottában az új generációs Q400-asok veszik át a főszerepet (Fotó: airBaltic)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság már megkezdte Fokker F50 típusú turbolégcsavaros repülőgépeinek leállítását és a jelenleg üzemelő Boeing 737 „Classic”-ok, akárcsak a két Boeing 757-es leváltásra fognak kerülni. Az airBaltic szándéka szerint az európai, közel-keleti és oroszországi piacra kíván koncentrálni egy a balti államokban központi elosztó szerepet betöltő rigai bázissal.

Martin Gauss az ATW-nek azt nyilatkozta, hogy a döntést, mely szerint az Airbus, vagy a Boeing sugárhajtású modelljeit választják-e várhatóan idén nyáron hozza meg a légitársaság. Az első repülőgépet 2015-ben tervezik átvenni.

Az airBaltic jelenleg 60 célállomásra teljesít járatokat. Flottájában 8 Boeing 737-300-as, 6 737-500-as, 2 757-200-as, 8 Bombardier Q400 NextGen és még 3 Fokker F50-es teljesít szolgálatot. Utóbbiak még az idén kivonásra kerülnek.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!