2013. október 27-én nem sokkal hajnali fél 2 után indult útnak Ferihegyről a Dubai World Central Nemzetközi Repülőtérre a Wizz Air legújabb, dubaji járata. A légitársaság meghívására a járat fedélzeten utazott az AIRportal.hu tudósítója is, hogy egy rövid betekintést nyújtson a jelenleg Budapestről elérhető leghosszabb low-cost repülésről. A cikkből természetesen kiderül az is, hogy miért érdemes bevállalni egy öt órás fapados utazást: az új desztináció ugyanis számos különleges élményt kínál a magyar utasoknak, akár egy pár napos city-break erejéig is.

Az első Budapest – Dubaj járat elindulása nem csak a légitársaság szempontjából volt jelentős mérföldkő, a járat érkezésével egy időben nyitotta meg kapuit Dubaj új repülőtere, a Dubai World Central – Al Maktoum Nemzetközi Repülőtér az utasforgalom előtt.

A Wizz Air új járatát ezért is kivételes figyelem övezte, így a nyitójárat nem a normál menetrend szerint, hanem egy korábbi hajnali időpontban indult, hogy a mintegy öt és fél órás repülést követően a Wizz Air is részese lehetett a nagyszabású reptérnyitó és járatnyitó ünnepségnek.

A Wizz Air HA-LWR lajstromú Sharkletekkel felszerelt Airbus A320-as gépe összesen 110 fővel a fedélzetén W6 2497 járatszámmal pontosan szállt fel David Morgan kapitány irányításával. A repülés eseménytelenül telt, a járat tervezett útvonala Magyarország – Románia – Bulgária – Fekete Tenger – Törökország – Szíria – Irak és végül a Perzsa Öböl fölött vezetett.

A Wizz Air az új dubaji járatra maximum 140 utasnak ad el jegyet, de nem azért mert az Airbus A320-as repülőgépek nem tudnák teljesíteni ezt a távolságot maximális terheléssel, hanem mert a Wizz Air cégpolitikája szerint a repülőgép maximális súlya sem haladhatja meg a 71,5 tonnát. Ezt az értéket túllépve ugyanis a légitársaság költségei drasztikusan emelkednének, mivel ebben az esetben már egy magasabb kategória szerint kellene fizetni az esedékes leszállási és átrepülési díjakat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép süllyedés közben elhaladt a csodálatos partvonal felett, így az ablak mellett ülők már a levegőből megtekinthették a Jumeira pálmaszigetet, vagy a város fölé magasló Burj Khalifa felhőkarcolót.

A légiforgalmi irányítás egy extra várakozó-kör lerepülésére utasította a pilótákat, ugyanis a Wizz Air gépnek másodpercre pontosan meghatározott koreográfia szerint kellett megérkezni, ugyanis az ország vezetője, Mohammed bin Rashid Al Maktoum és az ország többi előkelősége is jelen volt a járat fogadásakor.

A repülőtér megnyitásának emlékére
készített fém vezérsík.
(Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)

Dubaj új repülőtere jelenleg egy futópályával rendelkezik, de a légikikötő a tervek szerint 2027-re már öt darab párhuzamos, egyenként 4900 méter hosszú pályával fog rendelkezni, hogy az óriási térségbe irányuló és tranzitutas és áruforgalmat zökkenőmentesen le tudják majd bonyolítani.

Az ünnepélyes vízsugaras köszöntést követően a repülőgép mellett légkondicionált buszok sorakoztak fel, melyek 2 perc alatt szállították az érkezési csarnokhoz az utasokat.

A repülőtér személyzete apró édességgel kedveskedett a buszról leszállóknak akik ezt követően haladhattak tovább a vízum és útlevél ellenőrzéshez.

A vízum kötelező, de egyszerűen megszerezhető

Az Egyesült Arab Emirátusokba történő belépés csak abban az esetben engedélyezett, amennyiben az utas rendelkezik érvényes útlevéllel és vízummal is. Az utóbbi dokumentum igénylésében nagymértékben segít a BUDPORT földi kiszolgálócég, mellyel nem régen kötött szerződést a légitársaság az ilyen ügyek lebonyolítására.

A honlapon pár perc alatt igényelhetünk vízumot, amennyiben Dubajba, Moszkvába, vagy Bakuba repülünk a Wizz Air járatain. Ezután már nincs más teendőnk, csupán megvárni, amíg az elkészült dokumentumokat elküldik e-mail címünkre. Ez a választott országtól függően 10-14 napot vesz igénybe.

A repülőtéren az útlevélkezelést és a belépéshez szükséges papírok meglétét láthatóan még kissé bizonytalanul Egyesült Arab Emirátusok állampolgárai kezelték, az egyéb kiszolgáló pozíciókat azonban túlnyomórészt vendégmunkások, elsősorban indiaiak és filippínók töltik be. Ez jellemző az országban zajló hatalmas építkezésekre és bármilyen egyéb területen betöltött munkakörre is: helyi lakos aligha áll neki téglát pakolni.

Az ellenőrzést követően a magyar delegáció útja a sajtótájékoztató helyszínére vezetett, a rendezvény befejeztével pedig impozáns állófogadás várta a meghívottakat, ahol a repülőtéri dolgozók is jóllakhattak, ugyanis a felkínált ételek mennyisége ezt is lehetővé tette. Így a csomaghordók ez alkalommal egy asztalról csemegéztek a sejkekkel. Igen, más világ!

A sajtótájékoztató. (Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)


A Wizz Air járatai eleinte heti négy alkalommal fogják megtenni a Budapest – Dubaj – Budapest útvonalat. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről 12:35-kor indulnak majd a járatok, és másnap 00:35-kor térnek vissza Dubajból.

Az AIRportal.hu a videós összefoglalója a nyitójárat fogadásáról és a város nevezetességeiről:

A dubaji villámlátogatás élményei címszavakban

Az impozáns épületek és a magyar szemmel már felesleges luxusnak titulált légkondicionált buszmegállók, vasútállomások, hűtött homokú strandok és a teljes fényűzés mellett nem csoda ha egyre több turista kíván eljutni Dubajba és megtapasztalni azt a hihetetlen élményt, ami az oda érkező emberekre vár.

A sajtós csapat a megérkezést és a járatnyitó eseményt követően a Media Rotana szállodában pihenhette ki a hosszú út fáradalmait.

Itt még koránt sem volt vége a napnak, hiszen 1 órás pihenő után városnézés volt a program, melynek során egy idegenvezető bemutatta Dubaj szinte összes nevezetességét, köztük az Atlantis Hotelt, Burj Al Arabot, és a Burj Khalifát. A napot egy csodás vacsora zárta le egy hajó fedélzetén, mialatt az körbejárta a kikötőt.

Másnap a szervezők a soron kívüli bejutást is elintézték a Burj Khalifa kilátóteraszára. Ez a torony a világ legmagasabb épülete, 828 méteres magasságával minden eddigi rekordot megdöntött. A kilátó körülbelül félúton található, a 124. emeleten, (452m) ahova a világ leggyorsabb felvonói repítenek fel 10 m/s sebességgel.

452 méteres magasságból lehet letekinteni Dubai városára. (Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)


Délutáni szabadprogram gyanánt több részre szakadt a társaság, volt aki a híres vásárokat és a további nevezetességeket kutatta fel, többen azonban inkább a Jumeirah Beach felé vették az irányt, majd az Emirates Mall boltjainak meglátogatása is belefért a repülőtérre történő indulásig.

Budapestre helyi idő szerint 21:35-kor indult vissza a repülőgép W6 2498 járatszámmal és magyar idő szerint éjfél után 27 perccel landolt Ferihegyen.

A budapesti járattal egy időben már egy másik, a Wizz Air ukrán leányvállalatának kijevi járatnak is zajlott a felkészítése a visszaútra. Az első Kijev – Dubai járat egy nappal később, tehát október 28-án érkezett meg. Ezt a két járatot még majd követni fogják a román és bolgár fővárosokból érkező rózsaszín-lila Airbusok, melyek szintén hamarosan megkezdik az üzemelést az arab városba.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!