Nagyobb kapacitást és gyorsabb menetidőt kínál budapesti járatain az idei téli menetrendben a CSA Czech Airlines, amely az eddigi turbolégcsavaros ATR típusai helyett a legtöbb napon sugárhajtású Airbus A319-essel fog repülni Prága és a magyar főváros között.
A menetrend változatlan marad, az október 26-tól életbe lépő téli időszaktól kezdődően is marad a napi három összeköttetésből álló járatstruktúra, de a kapacitások fejlesztése érdekében az útvonalat nemcsak ATR-ek, hanem Airbus A319-esek is kiszolgálják.
A CSA Czech Airlines magyarországi képviseletét ellátó AVIAREPS Hungary tájékoztatása szerint a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről délelőtt 09:10-kor induló prágai járatot (OK 787) október 26. és december 22. között a hét öt napján A319-esek teljesítik, akárcsak az esti járatot, amely a menetrendje szerint 19:55-kor száll fel Prága felé. Ezután 2016. január 4. és március 25. között ugyanezen az esti járaton (OK 789) a hét öt napján szintén a nagyobb A319-esre lehet rendszeresen számítani.
A délutáni, 15:00-kor induló járaton (OK 791) a flotta ATR típusai repülnek, forgalomtól függően a kisebb 42-es, vagy a hosszabb törzsű 72-es változatban, amelyek a másik két járat fennmaradó napjain is kiszolgálják az útvonalat.
Ez egyfelől fejlesztés az utaskapacitásban, mivel az ATR-ek konfigurációtól függően 46-64 utas szállítására alkalmasak, szemben az A319-es teljesítményével, amely 130 főt enged a fedélzetre venni, másfelől pedig az Airbus sugárhajtású üzeméből fakadóan a légitársaság 10 perccel gyorsabb menetidőt is tud garantálni a két főváros között.