Kevesebb mint egy évvel az A350-900-as forgalomba bocsátását követően az Airbus hozzálátott a még nagyobb A350XWB típusváltozat, az 1000-es széria prototípusának a gyártásához.

Az A350-1000-es prototípusának orra. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A350-1000-es prototípusának orra. (Fotó: Airbus)

A munkálatok az Airbus hamburgi és Saint-Nazaire-i üzemeiben vették kezdetüket a prototípus pilótafülkéjét is magába foglaló elülső törzs-szekció gyártásba vételével.

A törzselemet Hamburgba a Premium Aerotec, a pilótafülkét is magába foglaló orr-részt Saint Nazaire-be a Stelia Aerospace szállította le készen az Airbus számára. A németországi gyárkomplexumba érkezett törzset az Airbus gyártási lánca a saját speciális szállító repülőgépe, az ötgépes flotta egyik A300-600ST Belugája segítségével repüli át Saint Nazaire városába, ahol majd a két elem összeillesztését végzik. Amikor az elkészült ismét egy Beluga rakterébe kerül, hogy azzal a toulouse-i végszerelő sornak adják át.

Az A350-1000-es méretei. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A350-1000-es méretei. (Forrás: Airbus)

Az Airbus emlékeztetett rá, hogy az A350-1000 prototípusának szárnyát a broughtoni üzem augusztusban kezdte el gyártani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ha minden kellő időben elkészül, akkor az összes szükséges elem birtokában a toulouse-i csarnok valamikor a jövő év elején láthat neki a végszerelés folyamatának. A gyáriak a szűzfelszállást 2016 második félévére, a forgalomba bocsátást, amely a berepülési program lefolytatása, a szükséges típusengedélyek megszerzése után válik esedékessé 2017 közepére tervezik.

Kapcsolódó hír, miszerint a kizárólagos hajtóműgyártó partner, a Rolls-Royce szeptember 23-án szállította le az Airbus számára az első Trent XWB-97-est a repülési tesztek megkezdésére. Ez a hajtómű a Trent XWB család legnagyobb, 430 kN tolóerő leadására képes variánsa, amelyet az A350-1000 teljesítményéhez mérten fejlesztettek ki.

Az elülső törzs-elem. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az elülső törzs-elem. (Fotó: Airbus)

Az A350-1000-es a maga csaknem 74 méteres hosszával az A350XWB típuscsalád leghosszabb törzsű tagja lesz, amelynek fedélzete hagyományos háromosztályos berendezésben 366 utast vehet fel, miközben a hatótáv teljesítménye 14800 kilométeres útvonalak megtételéhez elegendő.

Az Airbusnak ez eddig kilenc ügyféltől 169 megrendelést sikerült szereznie az A350-1000-esre, abból az összesen 782 gépes igényből, amelyet 40 vevő adott le a teljes A350XWB gépcsaládra. Az 1000-es széria ügyfelei az Air Caraibes, az Air Lease Corporation (ALC), az Asiana Airlines, a Cathay Pacific, az Etihad Airways, az International Airlines Group (IAG), a Japan Airlines, a Qatar Airways és az amerikai United Airlines.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!