Megszerezte a hadrendbe álláshoz szükséges kiegészítő légialkalmassági tanúsítványt a Boeing KC-46 Pegasus tankergép típus, miután sikeresen végrehajtotta egy C-17 Globemaster III légi-utántöltését.
Megszerezte a kiegészítő típustanúsítványt a Boeing 767-es utasszállító alapjain az amerikai gyártó által létrehozott KC-46 katonai szállító és légi-utántöltőgép, amely az Egyesült Államok légierejében (USAF) a jelenleg szolgálatban álló, ma már korszerűtlennek számító KC-135-ösöket lesz hivatott leváltani.
Az amerikai gyártó 1990-es években kifejlesztett szélestörzsű típusára épülő tankert 2015 óta tesztelte a gyártó és az amerikai légierő, ez idő alatt a prototípus az USAF szinte összes repülőgéptípusával végeztek teszteket.
Ennek keretében a KC-46-osok első példányai mindkét légi utántöltési módszerrel – hajlékony és merev csövessel egyaránt – végeztek gyakorlatokat, az elmúlt két évben, több mint 2900 repült órát teljesítve, amely alatt 2500-szor csatlakoztak a „légi üzemenyagkúthoz” amerikai harci és katonai szállítógépek.
A Pegasus névre keresztelt típus egyelőre AV-8B, A-10, C-17, F/A-18, F-16 és KC-10 típusok üzemanyagtartályait töltheti újra repülés közben, ami azt jelenti, hogy a két legmodernebb ötödik generációs típust, az F-22-est és az F-35-öst még egy ideig a Boeing 707-esen alapuló KC-135-ösök tankolják majd meg egy-egy hosszabb bevetés alkalmával.
A légierőben újnak és igen modernnek számító típus rendszeresítése a tervek szerint év végén vagy 2019 elején kezdődhet majd meg, azonban azt nem tudni, hogy az alapszintű bevethetőségi szintet mikorra érik majd el az első a Pegasussal felszerelt egységek.
Európából érkezhet a vetélytárs, mindjárt kettő is
A katonai célú gépek gyártásában érthető módon az európai Airbus sem szeretne lemaradni, ezért válaszul a KC-46-osra szintén légi-utántöltő változatot készített egyik szélestörzsű típusából.
Az A330-200-ason alapuló A330 MRTT már több ország légierejében is rendszerben áll, köztük Szingapúrban és Ausztráliában, de az USA egyik fő szövetségesének számító Egyesült Királyság is az európai tanker mellett döntött a Boeing termékével szemben.
Az európai gyártó többször nagy sikerként értékelte az A330 MRTT projektjét, mert az USA-n kívül minden más állam, amely az elmúlt években ilyen célra vásárolt gépeket, az MRTT-t választotta a Pegasus helyett.
Az Airbus emellett a nemrég a Hawaiian Airlines visszalépése miatt megrendelő nélkül maradt új generációs A330-800neo hasonló irányban történő továbbfejlesztésén is gondolkodik, amely sok szempontból biztosan felvenné a versenyt 767-esen alapuló társával.
Így tesztelték a Boeing KC-46 Pegasust 2016-ben