Mintegy negyven gyártásban lévő Boeing 787 Dreamliner szárnyán jelentkeztek hajszálrepedések. A Boeing azonban sietett közölni, a légitársaságoknak, üzemeltetőknek átadott gépek nem érintettek, biztonsági kockázat a gyáriak állítása szerint nincs, sőt a probléma az idei évre tervezett 110 gépes szállítást sem veszélyezteti.

Kiderült, hogy a szárny hajszálrepedési problémával érintett gépek között nemcsak a legkisebb, már forgalomban lévő 8-as széria, a hanem a hosszabb törzsű, jelenleg a berepülési programját teljesítő 9-es Dreamlinerek is érintettek.

A Boeing viszont határozottan állítja, biztonsági kockázat nincs, az észlelés a gyárból még ki nem adott gépeken történt, ugyanakkor valószínűsíthető, hogy a kivizsgálás és esetleges javítások következtében az új gépek átadásai az eredetileg tervezetthez képest néhány hetet csúszni fognak a megrendelők felé.

A Dreamlinerek kompozit szárnyának beszállítója, a japán Mitsubishi Heavy Industries februárban jelezte a Boeingnek a problémát, amely feltehetően abból adódott, hogy a vállalat módosított a gyártási procedúrán. A Mitsubishi részéről a cég szóvivője közölte, folyamatos egyeztetésben vannak a Boeinggel a helyzet kezelését illetően, de arról nem tudott nyilatkozni, hogy miért változtattak a repedéseket előidéző gyártási eljáráson.

A Boeing azonnal tájékoztatta ügyfeleit, miszerint az új gépek átadásai kisebb késedelmet szenvedhetnek, valamint légitársasági partnereik felé is rögzítették, a forgalomba bocsátott 787-esek nem érintettek a szárny problémával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!