A British Airwayst és az Iberiát tulajdonló IAG csoport után a Lufthansa is érdeklődést jelzett az eladósorban lévő portugál nemzeti légitársaság, a TAP iránt – adta hírül a Financial Times információira hivatkozva a Reuters hírügynökség.

Christoph Franz, a Lufthansa vezérigazgatója mai, a Financial Times-nak tett nyilatkozatában erősítette meg, hogy a német nemzeti légitársaság is érdeklődik az eladósorban lévő és várhatóan még az idei év folyamán elkelő TAP Portugal iránt.

A Lufthansa nincs egyedül a lehetséges befektetők között ugyanis a British Airwayst és az Iberiát tulajdonló IAG csoport már korábban jelezte, hogy komolyan érdeklődik a TAP légitársaság iránt.

A jelek szerint a potenicális vevőket igencsak érdekli a TAP kiterjedt dél-amerikai útvonalhálózata, különösen, ami az egyre nagyobb gazdasági jelentősségre szert tevő Brazíliát illeti. A német partnerség mellett szólhat, hogy a portugál légitársaság 2005 óta a Lufthansával egyazon légiszövetségnek, a Star Alliance-nak a tagja, míg az IAG-hoz tartozó két nagy légitársaság a konkurens oneworld szövetséghez tartozik.

A Lufthansa nemrég komoly kiadáscsökkentő programot jelentett be, a veszteséges járatok felszámolása mellett az új gépek beszerzésére irányuló flottamodernizációs programjukat is lassítják a pénzügyi helyzet javítása érdekében. A 1.5 milliárd eurós megtakarítási program részeként egyes hosszú távú járatokon még a First Class szolgáltatás is felszámolásra kerül – tudhatta meg a közvélemény a légitársaság vezetőinek múlt havi nyilatkozataiból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindennek kapcsán felmerül hát a kérdés, hogy hogyan is jut eszébe egy épp kiadáscsökkentő programot végrehajtó vállalatnak egy másik légitársaság megvásárlására, különösen, hogy házon belül is gondokkal küzd, egyik veszteséges leányvállalatával, az Austrian Airlines-szal. A Lufthansa erre vonatkozólag azt a választ adta, hogy korántsem kívánnak változtatni a meghirdetett költségcsökkentő programjuk irányvonalán, azonban továbbra is figyelemmel kísérik a befektetési lehetőségeket, így a jelenleg állami tulajdonban lévő és eladásra kínált TAP Portugált is.

Christoph Franz úgy fogalmazott, hogy nem zárják ki a befektetési lehetőségeket, különösen, ha az valamilyen értékes célokat szolgál. Ebből a szempontból pedig komolyan felvetődik a TAP dél-amerikai útvonalhálózatának előnyössége. Az európai nemzeti légitársaságok közül a Lufthansa számára konkurens, az IAG révén pedig a TAP-projektben kérőként is jelentkező Iberia rendelkezik komoly dél-amerikai kapacitásokkal. A Lufthansa számára tehát fontos lehet ennek, a portugálok által már bejáratott piacnak a megszerzése.

A TAP Portugal privatizációját tavaly októberben hirdette meg a portugál kormány. A világgazdasági válság nehézségeitől sújtott Portugáliát 78 milliárd eurós összeggel támogatta az EU és az IMF, amelynek egyik feltétele a nemzeti légitársaság magánosítása volt.

A portugál miniszterelnök, Pedro Passos Coelho egy tavalyi németországi útja során – kisebb lobbi tevékenységet folytatva azt mondta, hogy a TAP „jó befektetésül szolgálna” egy német vállalat számára.

A TAP Portugal egyik Airbus A320 típusú repülőgépe Ferihegyen (Fotó: Samu Ádám / Airliners.net)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!