A Deutsche Lufthansa AG 62. rendes évi közgyűlése megnyitásakor Wolfgang Mayrhuber, a Deutsche Lufthansa AG felügyelő bizottságának elnöke, és Carsten Spohr, az igazgatóság elnöke a 2015. március 24-i Germanwings-katasztrófa áldozataira emlékezett. A részvényesek egy perc néma csenddel adóztak az áldozatok emlékének.
A hamburgi közgyűlés nyitóbeszédében Carsten Spohr bejelentette, hogy töretlenül folytatják a vállalat fejlesztését. A fenntarthatóság érdekében a „7to1 – Our Way Forward” programmal kezdeményezett irányváltás is folyik tovább. „Pénzügyi stabilitásra és egészséges nyereségességre van szükségünk. Folyamatosan modernizálnunk kell flottánkat és infrastruktúránkat, biztosítva a szükséges beruházásokat. Célunk, hogy ügyfeleink, részvényeseink és dolgozóink is minket válasszanak elsőként, és tovább javuljon piaci pozíciónk” – tette hozzá Spohr.
A Lufthansa Csoport a jövőben három stabil alappillérre támaszkodik. A prémium légitársasághoz mint fő profilunkhoz tartozó márkák – a Lufthansa, a Swiss és az Austrian Airlines – a légi csomópontokon keresztül nyújtják szolgáltatásaikat. Emellett szeretnék a Eurowingset fiatal, összeurópai másodlagos márkává fejleszteni.
Ez a második pillér felelős a Lufthansa Csoport városok közötti közvetlen légiforgalmának (point-to-point) szolgáltatásaiért, és több mint száztagú flottájával néhány éven belül szeretné megszerezni a harmadik helyet az európai diszkont légitársaságok piacán.
A harmadik pillért a Lufthansa Csoport szolgáltatócégei alkotják. A már jelenleg is 120 ezer főt foglalkoztató szolgáltatási üzletág kivételes növekedési kilátásokkal rendelkezik. Ehhez az üzletághoz tartozik a nemzetközi piacvezető Lufthansa Technik és LSG SkyChefs, valamint a finanszírozásra szakosodott AirPlus és Miles & More.
Beruházási rangsor
A folyamatosan nagy összegű beruházásokat végrehajtó csoport felülvizsgálta az egyes projektek fontossági sorrendjét. 2015-ben a Lufthansa Csoport 2,9 milliárd euró bruttó beruházást tervez kiegyensúlyozott szabad készpénzáramlás mellett. 2016-ban és 2017-ben 2,5-2,5 milliárd euróban szabta meg beruházásai felső értékét. Emiatt a Frankfurtban tervezett Lufthansa Cargo központ megépítését legalább két évvel elhalasztják.
Az utóbbi évek ügyfelek és utasok javát szolgáló fejlesztései és modernizációi után a Lufthansa Csoport az idén sikeresen befejezte gépei utasterének átalakítását. A hosszú távon közlekedő repülőgépek felújítása mellett a Swiss és az Austrian Airlines is az utasoknak nyújtott szolgáltatások fejlesztését tervezi.
Beszéde végén Carsten Spohr köszönetet mondott a Lufthansa Csoport összes dolgozójának: „Szeretném megragadni a lehetőséget, hogy őszinte köszönetemet fejezzem ki dolgozóinknak, akik számára nem volt könnyű az elmúlt időszak. Büszke vagyok rá, hogy ezzel a csapattal dolgozhatok.”
Új ajánlat a Vereinigung Cockpit pilóta-szakszervezetnek az összes nyitott kollektív szerződés közös rendezésére
A Lufthansa elnöke bejelentette, hogy a Vereinigung Cockpit szakszervezettel folytatott vita lezárása érdekében készen áll az összes nyitott kollektív szerződés közös rendezésére. A pilóták szakszervezete a múltban már többször is kérte ezt.
A Lufthansa nyeresége további növekedésére számít 2015-ben. A korrigált EBIT sztrájkköltségek nélküli értéke a várakozások szerint meghaladja majd a 1,5 milliárd eurót. „Miután 2014-ben kijelöltük a Lufthansa fejlődésének jövőbeni irányát, az idén hozzáfogunk a megvalósításhoz. A minőséget, a hatékonyságot és az innovációt, valamint szolgáltatócégeink és az új Eurowings fejlesztését a középpontba állítva dolgozunk a versenyképes és fenntartható Lufthansa Csoport létrehozásán” – jelentette ki Spohr.