Három új teljesítmény variációjú Airbus A380 típus érkezik jövőre. A 2013-tól érvényes kínálatot Tom Williams, az Airbus fejlesztési programokért felelős alelnöke jelentette be a múlt héten Toulouseban – adta hírül a FlyNews.es spanyol légiközlekedési hírportál.
A jelenleg üzemelő Airbus A380-800-as típusok 560 tonna maximális felszállósúly-, valamint 15400km hatótáv kapacitással rendelkeznek. Az Airbus a légitársasági igényeknek eleget téve a jövő évtől két kisebb és egy nagyobb felszállósúllyal rendelkező változatot is palettájára tűz.
Az első változat maximális felszállósúly teljesítményét 490 tonnára csökkentik, amellyel 9250km-es hatótáv lesz elérhető. Ezzel a kapacitással lehetővé válik olyan útvonalak közvetlen teljesítése, mint London és Rio de Janeiro, vagy a brit fővárosból bármelyik észak-amerikai város, illetőleg Ázsiában Bangkok, Tokió és Hong Kong is, sőt a teljes afrikai kontinensre is lefedettséget biztosít ez a hatótáv teljesítmény.
A második változatot leginkább az ázsiai piac számára kínálja az Airbus. Maximális felszállósúlya 510 tonna, míg hatótávja 10000km lesz. Ezzel a teljesítmény párosítással, akár 670 utast is szállítva Hong Kongból elérhetővé válik teljes Ázsia, valamint Ausztrália.
A harmadik változat már nem csökkentett, hanem nagyobb teljesítményt kínál az eddigi alapmodellhez képest. Ez lesz az 575 tonna felszállósúlyú változat, amelynek hatótávja 15750km-re nő. Az Airbus A380-as ezen változatával, ismét a londoni kiindulópontot alapul véve lényegében a Föld bármely országa elérhetővé válik az üzemeltető számára, kivéve Ausztrália délkeleti régióit, Új-Zélandot, valamint a Csendes-óceáni térség néhány országát.
A nagyobb maximális felszállósúly révén a légitársaságok mintegy 8 tonnával több cargo-terhet szállíthatnak a jelenlegi A380-asok hatótávján belül, vagy ugyanazzal a terheléssel kihasználhatják a 825 km-rel nagyobb hatótávot.
Hosszított törzsű A380-as a láthatáron
Mint arról korábban beszámoltunk hosszított törzsű A380-ason is dolgozik az Airbus. Az új A380-900-as változat 2020-ra készülhet el és legkevesebb 100 utassal szállíthat többet, mint a jelenlegi -800-as típusváltozat.
A még hosszabb törzsű Airbus A380-asokról szóló bejelentést ugyancsak Tom Williams tette még május elején. Az A380-800-as törzshosszát csaknem 6.5 méterrel tervezik megnyújtani, amely révén a teljes hossz elérné a 79.4 métert.
Az Airbus jelenleg szolgálatban álló A380-800-as típusváltozata gyári adatok szerint háromosztályos elrendezésben 525, míg egyosztályos kivitelben akár 853 utas szállítására alkalmas fedélzettel rendelkezik. Az Airbus tervei szerint az új, hosszított törzsnek köszönhetően mintegy 100 utassal több foglalhatna helyet az A380-ason. A nagyságrendileg 1000 főt is befogadni képes változat iránt állítólag a Lufthansa és az Air France-KLM már érdeklődést is mutatott.