Mozgalmasan telik a márciusa a Air Lease Corporationnek (ALC). A Steven F. Udvar-Házy által vezetett lízingcég az Air Tahiti Nui Dreamliner szerződésével indította a hónapot, majd a Travel Service-szel kötött megállapodás után az Emirates és az Iberia rendelései is napirendre kerültek, és végül, de nem utolsó sorban egy igen jelentős gépvásárlást is bejelentettek az Airbus-szal.
Ötvenöt Airbust rendelt Udvar-Házy lízingcége, az ALC
A hónap első szerződése, amelyet nyilvánosságra hoztak az Air Tahiti Nui légitársaságé volt, amely két darab Boeing 787-9 Dreamlinerre kötött lízingszerződést. Az Airbus A340-300-asok helyébe 2018 végétől érkező hosszított törzsű 787-eseket az ALC a saját, már érvényben lévő rendelésállományából hívja le. A dátum nem véletlen, az Air Tahiti Nui ugyanis 2018-ban fogja ünnepelni üzemkezdetének 20. évét.
Az egzotikus Francia Polinézia légitársasága összesen négy darab Boeing 787-9-es forgalomba állítását tervezi, ezért jelezték, hogy másik két gépről közvetlenül az amerikai repülőgépgyárral tárgyalnak. A szerződés véglegesítése még hátra van, de a Boeing máris üdvözölte a döntést, mivel az Air Tahiti Nui új ügyfél számukra, és a Dreamlinernek az A340-esek utódlására alkalmas A330neo, vagy A350XWB típusok elől sikerült vevőt hódítania.
Időrendi sorrendben a következő ügyfél a csehországi Travel Service légitársaság, amely meglévő rendelései mellé további két darab Boeing 737 MAX-8-asra kötött lízingszerződést, 2018 tavaszától kezdődő átadásokkal. A Travel Service egyébként a közép-európai térségben elsőként kötelezte el magát a 737 MAX típuscsalád mellett, amikor 2013 júliusában a párizsi légi szalonon mintegy 301.5 millió dollár értékben három darab 737 MAX-8-asra írt alá vásárlási szándéknyilatkozatot, amelyet aztán augusztusban véglegesítettek is. Így a légitársaság jelen állás szerint összesen 5 darab 737 MAX-8-ast vár a flottájába.
Ez után az Emirates és az Iberia voltak az ALC soron következő ügyfelei. A dubaji légitársaságnak egy Boeing 777-300ER, a spanyolnak pedig egy Airbus A321 típusú utasszállítót adtak át, mindkét légitársaság flottájában tovább bővítve a kapacitásokat.
Végül, de korántsem utolsó sorban az ALC megkötötte idei eddigi legnagyobb géprendelési szerződését, amikor összesen 55 darab új generációs Airbus utasszállítóra formált igényt. A szerződés, amelynek egy része a tavalyi Farnborough légi szalonon, valamint idén januárban szándéknyilatkozat formájában előzetesen már megköttetett most nyert véglegesítést.
Az ALC ennek értelmében 25 darab A330-900neo és 30 darab A321neoLR repülőgépet rendelt úgy, hogy mindkét típus esetében a legelső megrendelőt lehet üdvözölni a személyükben. A megnövelt hatótávú A321neo, amely programjának elindítására Steven F. Udvar-Házy állítólag személyesen is sarkallta az Airbust 2019-ben állhat forgalomba az első üzemeltetőnél, amely lehet, hogy az Aer Lingus lesz. Az ír légitársaság ugyanis már érdeklődést mutatott a 7400 kilométeres hatótávot ígérő, ezért egyes transzatlanti útvonalaikra kitűnően alkalmas típus iránt.
Az Air Lease Corporation 2010 februárjában jött létre. A Los Angeles-i székhelyű lízingcég hamar a legjelentősebbek közé emelkedett. Működésük első teljes évében, 2011-ben már 336.7 millió dolláros forgalom mellett 53.2 milliós nyereséggel zártak. A cég nemcsak Boeing és Airbus, hanem a regionális piacot célzó Embraer és ATR gyártmányokkal is kereskedik. Ügyfeleik sorát pedig a legnagyobb légitársaságok mellett számos feltörekvő, kisebb cég is gazdagítja.