Határozatlan időre elhalasztotta a KLM a februárban bejelentett csomagdíj bevezetését, közölte igen szűkszavúra sikeredett hírlevelében a holland légitársaság. Az eredeti tervek szerint a 2013. április 22. utáni, Európán belüli járatok turista osztályaira történő foglalások esetén számított volna fel külön díjat a feladott poggyászért – a fapados légitársaságok modelljéhez hasonlóan – a KLM.

előzmény Fapadosodik a KLM

Az utasokkal ennyit közöltek:

The implementation date of the new policy is postponed till further notice.

Azaz: Az új csomagdíj politika bevezetési dátuma további értesítésig elhalasztva.

A hátraarc mögött az állhat, hogy feltehetően a nyugat-európai utazóközönség torkán nem, vagy a vártnál nehezebben sikerült lenyomni az új díjat, vagy a “termék” technikai kivitelezésénél akadtak hiányosságok – talán ezek miatt dönthettek úgy az amszterdami légimarketing-guruk, hogy jobb “újabb értesítésig” elhalasztani a bevezetést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az előbbi nem túl jól átgondolt termék- illetve marketing stratégiára, a második pedig a végrehajtásban tapasztalható hiányosságokra utalhat. Lehet az is, hogy a cég vezetésében történt változások miatt, vagy esetleges belső vitákban, az egyes irányvonalak közti versengésben hasalt el csomagdíj koncepció.

A feladott poggyász után fizetendő díj internetes előre fizetéssel 15 euró lett volna egy irányba, de ha valaki csak a repülőtéren a check-in-nél eszmélt volna az új rendszerre, mindjárt 30 eurót kellett volna kicsengetnie. A feladott poggyász ingyenes maradt volna a teljes árú flexibilis jeggyel (B vagy Y class), a BlueBiz vállalati számlával rendelkező utazóknak és a KLM Flying Blue loyalty programjába belépett utasoknak. Utóbbi esetnél elegendő lett volna az alap szintű Ivory szint is, azaz egy ingyenes regisztrációval és néhány adat megadásával, könnyen el lehetett volna kerülni a fapados-stílusú lehúzást.


Természetesen a KLM hosszú távú járataira átszálló utasoknak sem kellett volna csomagdíjat fizetni az európán belüli szektorokért, valamint a Fehéroroszországba, Grúziába, Olaszországba, Oroszországba, Törökországba és Ukrajnába utazóknak és az onnan induló járatok utasainak is maradt volna ingyenes a csomagfeladás.

A nagy európai légitársaságok közül pl. a német Lufthansa csak a Germanwings fapados leányvállalat, az Air France pedig a HOP! regionális társaság által repült járatai esetében állt át a fapadosokhoz hasonló “menüs” módszerre.

A KLM Boeing 737-es repülőgépe Ferihegyen. Fotó: Samu Ádám / AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!