Hatvan darab regionális ARJ21-esre írt alá szerződést a gyártó COMAC a csuhaji légi szalonon.

Az Európában nem használt, Kínában viszont annál népszerűbb regionális típusból két ügyfél is vásárolt az ATW Online szerint. Az egyikhez némileg a gyártó COMAC-nak is van köze, ugyanis a sanghaji központú SPDB lízingcég kért 15 darabot és további 15-re opciót szerzett. Ebben a társaságban a COMAC-nak is van részesedése, így majdhogynem saját maguktól vettek gépeket.

Az ARJ21-esek természetesen légitársaságokhoz kerülnek, bár azt a gyártó nem árulta el, hogy kik lesznek a jövőbeni üzemeltetők.

A másik „vásárló” az AVIC lízingcég, amely a Tianju Airlines-szal karöltve vásárolt be ARJ21-esből, összesen 30-at kértek. Az idézőjel annak szól, hogy a gyártóval egyelőre keretmegállapodást írtak alá a gépek vételéről, és nem egyértelmű, hogy valóban megrendelésről van-e szó.

Az ARJ21-es (Forrás: Comac)

A Tinaju ráadásul még nem is szervezz légijármű-üzembentartói engedélyt, bár az üzletben való részvétele azt sugallja, hogy hozzá kerülnek majd az új repülőgépek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közleményben nem említették még a beszerzés listaáron számolt piaci értékét. A gépek listaára 40 millió dollár, így az opciókat is beszámítva 2,4 milliárd dollár értékben köttetett az üzlet.

A kéthajtóműves, 78-90 üléses regionális gép 2008-ban hajtotta végre első felszállását, majd többszöri csúszás után 2016-ban repült csak először kereskedelmi járatot, a Chendu Airlines színeiben szállt fel a gép. A gyártónak az opciókat is beszámítva 528 darabra van szerződésre, de a gyárts elég nehézkesen halad, eddig nyolc példányt sikerült forgalomba állítani.

A felhasználók döntő többsége kínai regionális légitársaság, de az amerikai GECAS lízingcég is rendelt 5 darabot a típusból, bár ezek is több, mint valószínű, hogy kínai üzemeltetőnél kötnek ki.

A gyártó jelenleg is dolgozik a típus továbbfejlesztésén, egyrészt 100 fölé szeretnék növelni a kapacitást, emellett a súly csökkentése is napirenden van.