Nem sokkal este hét óra után leszállt Ferihegyen a Wizz Air 2013. június 8-án, a római Fiumicino repülőtéren balesetet szenvedett Airbus A320-as repülőgépe. A HA-LWM lajstromjelű repülőgép csaknem 3 hónappal a baleset után tért haza a budapesti bázisra.

Az Airbus 2013. június 8-án a délelőtti órákban Bukarestből a római Ciampino repülőtérre tartott, amikor futómű probléma miatt jelentett kényszerhelyzetet a repülőgép személyzete. Az A320 típusú repülőgép 165 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén végül a Fiumicino repülőtéren ért földet úgy, hogy a bal oldali főfutó nem nyílt ki.

A repülőgép bal oldali hajtóművén, a törzs hátsó részén és a jobb főfutón támaszkodva állt meg úgy, hogy a gép orrfutója nem ért a földre. Az utasok és a személyzet vészcsúszdák segítségével hagyta el a gépet. A repülőgép személyzete a nyilvánosságra került videó és fotók alapján a leszállást az előírásoknak megfelelően hajtotta végre, a repülőgép nem sodródott le a futópályáról.

A repülőgépet a vizsgálatok befejezését követően a helyszínen, Rómában javították meg, ahonnan csaknem 3 hónappal a baleset után, 2013. augusztus 28-án szállt fel egy tesztrepülésre, melyet követően egyből vissza is repülték a budapesti bázisra.

A balesetet követően került kiadásra egy sürgősségi direktíva, azaz Emergency AD. Ez a teljes típuscsaládot bevonja az ellenőrzésbe, lévén kiderült, hogy bizonyos futóvezérlő interfész és munkahenger kombináció esetén nem keletkezik üzenet a központi hibajelzőn (Centralized Fault Display System – CFDS), ez pedig hatástalanná teszi a monitorozást. Ezekre az esetekre tartalmaz újabb módosításokat és alternatívákat a kiadott AD.

Hirdetés

Korábbi fotó a baleset során megsérült, HA-LWM lajstromjelű repülőgépről. (Fotó: Ispán Tamás / AIRportal.hu)


Videó a repülőgép egy főfutóval történő római landolásáról:

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!