Bemutató repülés végrehajtása közben eltűnt a radarról a Sukhoi Civil Aircraft Company egyik tesztrepülőgépe Indonézia légterében. A kéthajtóműves utasszállító típuson 44 fő tartózkodott.

Friss cikkünk a témában ITT!

A legfrissebb híradások szerint a helyi hatóságok azt feltételezik, hogy a repülőgép hegynek ütközhetett, mert a 7000 láb magas Mount Salak hegy körzetében vették utoljára a radarjeleit, azonban egyelőre a gépeltérítés lehetőségét sem zárták ki. A repülőgép már biztosan nem lehet a levegőben, mert csak 4 órára elegendő üzemanyag volt a fedélzeten, amely már biztosan elfogyott. Az indonéz hatóságok kereső csapatokat indítottak, a keresés nehézkes a kedvezőtlen időjárás és az éjszaka miatt.

A Sukhoi repülőgépgyár május 3-án indította útjára a Welcome Asia nevű, az SSJ 100-as regionális utasszállító típust bemutató programját. Az indonéziai Dzsakarta a túra negyedik állomása, ezt megelőzően Mianmarban vendégeskedett az orosz gyártmányú utasgép.

A Sukhoi április 18-án kiadott közleménye szerint az ázsiai turnét a gyár RA-97005 lajstromú és 95005 gyári számú tesztrepülőgépe teljesíti, azonban a legfrissebb értesülések szerint a helyszínen tartózkodó fotósok a 95004 sorozatszámú gépet vélték látni az indonézia bemutatkozón. Az indonéz hatóságok egyelőre nem tudták megerősíteni, hogy melyik géppel történt az incidens.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyár munkatársainak tájékoztatása szerint a repülőgép már a második bemutató repülését végezte a nap során. Az első felszállás alkalmával, amelyen kormányzati tisztviselők is részt vettek még minden rendben volt, a típus tökéletesen teljesített. A második tesztrepülés során összesen 44 fő szállt fel a géppel: 36 utas, köztük légitársasági képviselőkkel és sajtómunkatársakkal, 2 Sukhoi alkalmazott és 6 főnyi hajózó.

A PowerJet SaM146 típusú sugárhajtóművekkel szerelt Superjet Bogor városa mellett, nem messze a 2200 méter magas Mount Salak hegynél tűnt el a radarképernyőről. A repülőgép a dzskartai Halim repülőtérről szállt fel helyi idő szerint 14:35-kor és 4 órányi repülés megtételére elegendő üzemanyaggal rendelkezett. A rádiókapcsolat kb. fél órával a felszállást követően szakadt meg a géppel.

A 2008-ban bemutatott típust eddig két légitársaság állította szolgálatba, az Armavia és az Aeroflot. Míg előbbinek csak egy, addig utóbbi légitársaságnak már 7 Superjet található gépparkjában. Eddig egyik légitársaság sem reagált az indonéziai esetre és nem jelezte, hogy leállítanák a típust.

A Superjet 100 az orosz repülőgépipar nagy reménysége. A regionális járatok teljesítésére alkalmas típus 4500 km-es hatótávval rendelkezik. Fedélzetén maximum 100 utas foglalhat helyet. A Superjet idén februárban szerezte meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét. A Sukhoi gyár már több, mint 200 gépre szóló megrendelést jegyez. Kérdés persze, hogy az indonéziai baleset milyen hatással lesz a típus pályafutására.

Forrás: Flightglobal.com (2012. május 9.) / Google Föld / RussiaToday’s YouTube Channel / Fotó: Sukhoi

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!