Az olasz Finmeccanica csoporthoz tartozó helikoptergyártó, az AgustaWestland bemutatta legfontosabb típusait és dinamikus bemutatót is tartott a tiltrotoros AW609-essel az Anaheim Angels baseball csapat stadionjában.
Levegőben az első sorozatgyártású AW189-es
Az Anaheim Convention Center közönsége nagyszerű táncos, zenés előadást tekinthetett meg az AgustaWestland standján, a katartikus élményt fokozta a függöny lehullása, mely mögött felsorakozott a gyár teljes típuskínálata.
A legnagyobb felhajtás az új fejlesztés, az AW109 Trekker körül volt, a kéthajtóműves könnyű kategóriás gép az AgustaWestland első csúszótalpas forgószárnyasa. Az AW109-es kutató-mentő, utasszállító, közüzemi szolgáltatói, rendőrségi és sok egyéb más feladatkörre alkalmazható, melyhez kitűnő partner a két egyenként 735 lóerős erőforrás. A helikopter akár nyolc utas szállítására is alkalmas.
A Trekker is megkapja a vállalat által használt csúcstechnológiás berendezéseket, mint a Garmin G1000H avionika, a FADEC repülésvezérlő, GPS és egyéb kiegészítő eszközöket. A hajtóművek szállítója a Pratt&Whitney, a PW207C típusú erőforrásokkal, melyek 296 km/órás utazósebesség elérését is lehetővé teszik.
A Trekker még az idén megkaphatja a típusbizonyítványát és elkezdhetik leszállítani az első példányokat a megrendelőknek. A Heli-Expo alkalmával a típusra több megrendelés is érkezett, a legtöbb légimentő szolgálatoktól.
A szakmai kiállítás másik nagy sztárja az AW609 tiltrotoros helikopter, mely dinamikus bemutatóval kápráztatta el a közönséget az Anaheim Angels baseball csapat stadionjában. A bemutató repülésen résztvettek a típus első vásárlójának, a Chevron olaj- és gázipari óriásnak a képviselői és a főpilóta Patrick Nevin, aki ki is próbálhatta a gép képességeit.
Az AW609-es Rockwell Collins gyártmányú Pro Line Fusion avionikával segíti a pilótákat, melyhez kiegészítésként Head-Up-Display (HUD) is rendelhető. A két Pratt&Whitney Canada PT6C–67A gázturbinás hajtómű repülőgép üzemmódban 482 km/órás utazósebességre képes gyorsítani a nem mindennapi járművet.
Az AW609-es berepülési programjának közepén tart, a meglévő két példányhoz hamarosan csatlakozik a harmadik prototípus is, amelyet a vállalat vergiatei üzeme állít elő. Az utolsó gép még később csatlakozik a tesztflottához, a vállalat reményei szerint a hatósági tanúsítási eljárás 2017-ben fejeződhet be.