Meg kellett szakítani a leszálláshoz történő megközelítést a British Airways London Heathrow – Budapest járatának nem sokkal este fél hat előtt hidraulika problémák miatt. A járatot a British Airways Airbus A320-232 típusú, G-EUUI lajstromjelű repülőgépe teljesítette BAW866 járatszámmal.

Információink szerint a személyzet hidraulika problémák miatt nem tudta kiengedni a repülőgép orrfutóját, ezért döntött a megközelítés megszakítása mellett. A tápiósápi VOR adó felett történő kb 15-20 perces várakozás közben sikerült az orrfutót alternatív módszerrel kiengedni, ezt követően a repülőgép biztonságosan leszállt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 31L futópályára.

Az AIRportal.hu értesülései szerint a repülőgép a 31L futópályát a C (Charlie) gurulóúton hagyta el, a repülőgépet a gurulóúton állította meg a személyzet, az utasokat is ott szállították ki a repülőgépből. Szemtanuk jelentései szerint nagy mennyiségű hidraulikafolyadék ömlött ki a repülőgépből a futópályára és a gurulóútra.

Fotó: Ispán Tamás (Ispi)

A pilóták és a közelkörzeti légiforgalmi irányító rádióforgalmazása szerint az Airbus három hidraulika rendszeréből az egyik vált működésképtelenné. A repülőtéri tűzoltók teljes készültségben várták a repülőgép érkezését, a mentesítés a leszállást követően több órán keresztül tartott. Személyi sérülés nem történt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ferihegyen a normál eljárásrend szerint az ilyen vészhelyzetek esetnén a hosszabb, 31R futópályát kell használni a repülőgép fogadására. A 31R futópálya ILS berendezése azonban üzemen kívül volt az első megközelítés időpontjában, a második megközelítéskor azonban már működött a személyzet mégis a rövidebb futópályára történő leszállás mellett döntött.

Forrás: Flightradar24.com

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!