Az Aircraft Industries megkezdi az L-410 NG Seawader fejlesztését, sőt a novemberi Dubai Airshow-n már megrendelést is szerzett az amfíbia-változatra a csehországi Kunovicében működő gyártó.
A cég új piaci szegmensbe kíván belépni az L-410 NG amfíbia-változatával, a tervek szerint a Seawader maximum 17 utas szállítására képes, és alkalmas lesz a szárazföldi és vízfelszíni üzemelésre is, ehhez az úszótalpakat behúzható főfutókkal szerelik majd fel.
A fejlesztést 2022-ben kezdi meg a csehországi repülőgépgyártó, amely a Seawader értékesítését Indonéziában, a Fülöp-szigeteken, Afrikában, a Karib-térségben, a Maldív-szigeteken és Európában tervezi, ahol Görögország és Skandinávia az elsődleges célpiac.
A Dubai Airshow-n meg is született az első megrendelés a gyártó közlése szerint, amelyet az L-410 típus egyik legnagyobb üzemeltetője, az Air-Tec Global írt alá. Az üzlet értéke a közlés szerint 10 millió USA-dollár, bár arra nem tértek ki, hogy ezért az összegért hány példányra szerződött a vevő.
A megállapodásban rögzítették, hogy a típustanúsítványt a gyártó 2025-ben szerzi meg, és az első példányt is ebben az éveben adja át, amely a tervek szerint Mauritiuson üzemel majd.
A Seawader a szárazföld és a szigetek, vagy a szigetek közötti turistaforgalom kiszolgálása mellett alkalmas lesz áru- és betegszállítási célokra, de akár tengeri kutató-mentő feladatokat is elláthat.
Az L-410-es típus 1969-ben hajtotta végre első felszállását, azóta több mint 1200 példányt készítettek belőle, az új generációs változat 2015-ben emelkedett először a levegőbe, a sorozatgyártása pedig 2018-ban indult. A továbbfejlesztett variáns korszerű hajtóműveket, műszereket és újfajta légcsavarokat kapott.
A modernizálásnak köszönhetően az L-410 NG hatótávolsága 1500-ról 2570 kilométerre, a teherbírása pedig 500 kilogrammal 2300 kilogrammra nőtt az elődhöz képest. Az amfíbia-változat hatótávolsága az úszótalpak légellenállása miatt vélhetően kisebb lesz az alaptípusénál.