Kevesebb, de új business ülésekkel, összességében viszont nagyobb utasférőhely kapacitással üzemelnek a volt Malév gépek a Transaero Airlines flottájában – tájékoztatta oldalunkat az orosz légitársaság sajtóosztálya.

Az egy hete megjelent, Virtuális fedélzeti sétára invitál a Transaero Airlines című cikkünkben szóba került volt Malév repülőgépek kapcsán ismét felvettük a kapcsolatot a légitársaság nemzetközi sajtóosztályával az egykor magyar lajstromjelet viselő Boeing 737-esek iránt érdeklődve.

Mint ismeretes a Malév tavaly február 3-i összeomlását követően az ILFC lízingcéghez visszakerült Boeing-flotta öt gépe, lajstromjel szerint az EI-EUW (ex HA-LOI), az EI-EUX (ex HA-LOL), az EI-EUY (ex HA-LOP), az EI-EUZ (ex HA-LOR) és az EI-ETX (ex HA-LOS) 737-700-asok a Transaero Airlinesnál üzemelnek tovább.


A volt Malév gépek átvételekor a vállalat közölte, hogy új business ülésekkel tervezik átalakítani a fedélzetet, de jelezték, hogy a gépeket előbb forgalomba állítják és majd csak később, fokozatosan építik ki a Transaero igényei szerinti üzleti osztályú bőrfoteleket.

Az AIRportal.hu-nak adott legfrissebb tájékoztatás szerint időközben ezeket az átalakításokat is elvégezték. A Boeing 737-700-asok fedélzetén kevesebb, mindössze 8 darab, nagy méretű business ülés kapott helyett és a turista osztály férőhelyét, a Malév 105 fős kialakítása helyett 120 ülésesre növelte a Transaero.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 737-700-as típust a Malév kétosztályos elrendezésben, összesen 121 utas szállítására alkalmasan üzemeltette. A magyar légitársaságnak 7 darab B-737-700-as típusa volt. A Boeing gyártól újonnan érkezett gépek idén még csak 10 éve szolgálnának a flottában, amennyiben a vállalat nem jut csődbe tavaly februárban.

A fennmaradó két gép, HA-LOA és HA-LOB, amelyeket nem a Transaero Airlines vett tartós bérletbe a cseh SmartWings-nél folytatják pályafutásukat.

Oroszország második legnagyobb légitársaságaként ismert Transaero Airlines flottatörténetében nem a Malév gépek voltak az első Next Generation 737-700-asok, mivel N100UN és N101UN lajstromokkal két ilyen típus már szolgált a vállalatnál. Ezek a gépek ma már nem részei a gépparknak.

A Transaero flottája jelenleg 5 darab, az ILFC-től bérbe vett B-737-700-ast számlál.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!