Hosszabb törzsű, 9-es verzióra konvertálja Boeing 787-8-asokra leadott korábbi rendelésének egy részét az Avianca, a módosítás a 2019-ben átadásra váró gépeket érinti.

A kolumbiai légitársaság tizenöt darabos rendeléséből tizenkét darabot már átvett, ezek mindegyike a Dreamliner legrövidebb, 8-as változata. A cég az így fennmaradó három gépet konvertálta a hat méterrel hosszabb törzsű 9-es verzióra.

Erre a légitársaság útvonalhálózatán időközben megnövekedett kapacitásigény miatt van szükség, a közepes Dreamliner ugyanis székezéstől függően ötven utassal is többet vehet a fedélzetére, mint rövidebb társa.

Az Avianca székezésével a különbség 59 utas, Boeing 787-8-asaikon 28 business és 222 economy ülés található, míg nagyobb -9-es gépeket a cég 28 üzleti és 281 turista osztályú üléssel rendezi be.

Hibás hajtóművekkel is kell a nagyobb Álomgép

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról lapunk is beszámolt, a Rolls Roys Trent 1000 hajtóművek Boeing 787-9-eseken történő sorozatos meghibásodásai után január végén a Dreamliner-program főmérnöke, Bob Whittington ismrte el, hogy minden ilyen hajtóművel gyártott gép érintett lehet.

A hajtóműveket gyártó Rolls-Royce azóta már megkezdte a hibák kijavítását, azonban nem tudni, hogy a fáradásos hibákon felül jelentkező egyéb problémákat sikerült-e véglegesen kiküszöbölnie a brit cégnek.

A Trent 1000 sorozatú hajtóművek már több, sokszor igen súlyos, vagy éppen furcsának mondható hibát produkáltak – volt már rá példa, hogy egy ilyen gép egyik oldalán elment az áram, az egyik pilóta kijelzői is elsötétültek, míg a másik oldalon normális volt minden.