Hosszított törzsű A380-ason dolgozik az Airbus. Az új A380-900-as változat 2020-ra készülhet el és legkevesebb 100 utassal szállíthat többet, mint a jelenlegi 800-as típusváltozat – adta hírül az Australian BusinessTraveller magazin.

Airbus A380-800-as. A világ jelenleg legnagyobb utasszállító repülőgépe. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Airbus A380-800-as. A világ jelenleg legnagyobb utasszállító repülőgépe. (Fotó: Airbus)

Az A380-as továbbfejlesztéséről Tom Williams, az Airbus programigazgató alelnöke nyilatkozott, aki szerint már a kezdetektől fogva napirenden volt egy nagyobb kapacitású A380-as építése.

Az Airbus jelenleg szolgálatban álló A380-800-as típusváltozata gyári adatok szerint háromosztályos elrendezésben 525, míg egyosztályos kivitelben akár 853 utas szállítására alkalmas fedélzettel rendelkezik. Az Airbus tervei szerint az új, hosszított törzsnek köszönhetően mintegy 100 utassal több foglalhatna helyet az A380-ason. A nagyságrendileg 1000 főt is befogadni képes változat iránt állítólag a Lufthansa és az Air France-KLM már érdeklődést is mutatott.

Az A380-800-as törzsét csaknem 6.5 méterrel tervezik megnyújtani, amely révén a teljes törzshossz elérné a 79.4 métert. Amennyiben ez megvalósul, a Boeing 747-8 a második helyre szorul a leghosszabb törzsű utasgépek ranglistáján. Az új generációs 747-es hossza ugyanis 76.25 méter.

Ez a változtatás a típus megjelenésén is segítene, mert az A380-800-as sokak szerint kissé tömzsi, és a hosszabb törzs jótékony hatással lenne a hatalmas gép külalakjára. Mindezt az adatok is alátámasztják, mivel a 800-as széria 72.72 méteres törzshosszához 79.75 méteres szárnyfesztáv társul. Williams kissé viccelődve meg is jegyezte az interjúban, hogy amikor az A380-as szárnyszerkezetén dolgoztak és megmutatta a modelleket feleségének, első ránézésre ő csak annyit mondott, hogy túlságosan nagyok a gép szárnyai.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A380-as szárnyai valójában egy sokkal nagyobb gépre lettek tervezve, így most könnyedén hosszabbíthatjuk meg a törzset, mivel a struktúra kellő tartalékokkal rendelkezik – tette hozzá Williams, aki szerint konkrét légitársasági visszajelzéseik vannak arra nézve, hogy szimpatikusnak, ugyanakkor kicsinek tartják a jelenlegi A380-ast.

Az Airbus elgondolása szerint a jövőben mintegy 38 nagyváros légikikötője, „megahub”-ja fogja betölteni a kulcsszerepet a hosszú távú repülésben, amelyhez a megnövelt kapacitású A380-as megfelelő szolgálatot tud nyújtani.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!