Gyorsan el kellene helyezkedniük a Malév pilótáinak, mert 90 napi repülési szünet után próbarepülést kell végezniük, hat hónap után pedig lejár az engedélyük – mondta el Óvári Tamás, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) elnöke az MTI kérdésére szerdán.

Kedden a Wizz Air és a Ryanair is tájékoztatót tartott a Malév-pilóták számára. Jelentkezési lapokat osztottak ki, és ennek alapján hívják majd be a pilótákat a felvételi beszélgetésre – közölte.

Óvári Tamás kifejtette, hogy a Ryanairnél magasabbak lennének a bérek, mint a Malévnál voltak, de mindenről – többek között a ruházatról is – a pilótáknak kell gondoskodniuk. „A Malév védőháló volt” – fűzte hozzá. A Wizz Air a Malévhoz hasonló béreket kínál. Aki a Wizz Air-hez szeretne menni, annak – az Airbus 320-as repülőgépre – mintegy 30 ezer eurós költséggel átképzést is kellene vállalnia.

A szakszervezeti vezető keserűen jegyezte meg, hogy Európában most már Magyarország az egyetlen, amelynek nincs légitársasága.

Óvári Tamás szólt arról is, hogy a 200 volt Malév pilóta közül mintegy 80 tud elhelyezkedni, részben azért, mert a piac ennyit tud felszívni és az 55 éven felülieknek már kicsi az elhelyezkedési esélye. Ugyanakkor a kapitányokat keresik, az első tiszteket nem. A kapitányok a legképzettebbek és legalább 10 év gyakorlatuk van.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Forrás: MTI

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!