Ideiglenes üzemelési engedélyt kaphatnak a csődbe ment brit légitársaságok, ha a képviselők elfogadják az erről szóló javaslatot. Ennek birtokában a cégek hazaszállíthatják a kint rekedt utasokat.

A ch-aviation a Travel Daily cikkét idézve azt írta, az új kormány által benyújtott tervezet fő eleme egy új mechanizmus, amely a csődbe ment légitársaságoknak nyújthat segítséget, és ezzel hatalmas terhet venne le a brit hatóságok válláról. Jelenleg ugyanis a kint ragadt utasok hazaszállítása a Polgári Repülési Hatóság (CAA) hatásköre.

Forrás:_ Monarch Airlines Facebook

A javaslat a csődbe ment légitársaságoknak olyan ideiglenes üzemelési engedélyt adna ki, amelynek birtokában hazaszállíthatják külföldön rekedt utasokat. Arról azonban nincsenek információk, hogy ezt az engedély birtokában kötelezővé is tennék-e.

Mark Tanzer, a brit utazási irodák szövetségének vezetője támogatta az elképzelést. Mint mondta, bár a CAA jól végzi a dolgát, de azzal, hogy ők mindenképpen hazaszállítják az utasokat, a felelőtlen utazást és cégválasztást támogatják.

A kormány tervei között szerepel emellett az is, hogy olyan testületet hoznak létre, amely a légitársasági csőd által érintett utasoknak nyújt támogatást, és biztosítja őket arról, hogy nem maradnak külföldön.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Jelenleg 12, menetrend szerinti járatot teljesítő légitársaság van bejegyezve az Egyesült Királyságban, rajtuk kívül több charter, illetve kisgépes vagy VIP-szolgáltató működik az országban. Közülük többen nehéz anyagi körülmények között működnek.

A CAA tavaly a Thomas Cook utazásszervező bedőlése után az ország egyik legnagyobb hazaszállítási akcióját hajtotta végre. A „Matterhorn-művelet” részeként mintegy 150 ezer külföldön rekedt utast szállítottak haza, összesen 700 járaton, a költségek pedig meghaladták a 100 millió fontot, ezt a CAA a brit adófizetők pénzéből finanszírozta.