Szeptember 8-án ismét megrendezésre került a börgöndi repülőnap, melyet az Albatrosz Repülő Egyesület szervezett meg, immáron 18. alkalommal. A kellemes vasárnapi időjárás és a kiváló programok körülbelül 2500 embert csalogattak ki a repülőtérre, hogy megcsodálhassák az egyéb repülőnapokon kevesebb figyelmet kapó repülőgéptípusok bemutatóit is.

A programok már reggel 9 órakor megkezdődtek a földön, majd fél órával később az első repülőgép is a levegőbe emelkedett. A programot motoros sárkányok, majd egy Falke és egy Dimona típusú repülőgép köteléke nyitotta.

Nem sokkal 10 óra után már a repülőtér felett körözött a repülőnap egyik „sztárja”, az az L-29-es Delfin, mellyel már Kecskeméten is találkozhatott a közönség. Az alacsony áthúzás után sugárhajtóműves kiképzőgépektől szokatlan módon a füves pályára hajtott végre leszállást. Ezt követően az állóhelyére gurult, ahol egészen késő délutánig körbe lehetett járni. Ez azért is különleges, mert itt, Börgöndön volt rá lehetősége először a magyar közönségnek, hogy a repülőgépet testközelből is megtekinthesse.

A Magyar Légierő is képviselte magát a Kecskemétről érkező, éppen készültséget adó JAS-39 -es géppárral, melyek látványos áthúzásokat hajtottak végre a pálya felett. Habár a Gripenek nem ereszkedtek túl alacsonyra, a hajtóművek hangja így is kárpótolt mindenkit. A vadászgépek távozása után szinte csend lett a repülőtéren, hiszen az itt bemutatót végrehajtó járművek egészen más kategóriát képviselnek, és ez a hangszintjükön is észlelhető.

A vitorlázó repülőgépek és pilóták családját egy olyan bemutató képviselte, mely nem mindennapi látványt nyújtott. Józsa Dávid világbajnoki bronzérmes vitorlázó műrepülő és az Albatrosz repülőklub merevszárnyú szakosztályának vezetője a délután folyamán egy csendes, de annál látványosabb repüléssel kápráztatta el a közönséget. A műrepülő bemutatókhoz képest szokatlan csöndet a bemutatóhoz tartozó zene törte meg, mely az égi tánccal karöltve igazán művészi élményt adott a nézőknek.

A nap folyamán több géptípus is sorozatosan tette az iskolaköröket utasrepültetés céljából, többek között az az egyetlen repülőképes Liszunov Li-2-es repülőgép, amely 17 óra környékén köteléket alkotott a fent említett Delfinnel, majd néhány alacsony áthúzással tették rá azt a bizonyos pontot erre a napra. Mindezt fokozta még a gyönyörű festésű Mi-2 helikopter is, mely szintén csatlakozott a kötelékhez, így a régi idők repülésének világából három kategória is képviseltette magát: a civil repülés, a helikopterek és a katonai repülés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kötelék után Veres Zoltán műrepülő Európa bajnok és világrekorder vette át az eget és mutatta be tudását a közönségnek. A különféle formák és mutatványok után azt is bebizonyította, hogy nem csupán a Duna felett pár centiméterrel, hanem a szárazföld felett, pontosabban a futópálya felett is képes precízen, de félelmet keltő látványossággal közel végezni áthúzást.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!