Sikeresen teljesítette az extrém időjárási körülményeket szimuláló laboratóriumi tesztjeit az Airbus MSN2 számú A350-900XWB prototípusa. A látványos, karbon mintázatú festést viselő gép már el is hagyta a floridai Eglin Légibázist, ahol a McKinley Climatic Lab-ban vendégeskedett mintegy két héten át.

Kapcsolódó cikk, előzmény Az Államokba érkezett az A350XWB

Az MSN2 prototípus floridai megpróbáltatásainak végeztével az Airbus most fényképeket is közölt a -40 Celsius fokban fagyoskodó gépről, de tudni érdemes, nemcsak ilyen hideg-teszteket, hanem plusz 40-45 fokos forróságúakat is végeztek itt az A350XWB legfontosabb rendszereinek, valamint az utasellátó-, és kabinberendezések működőképessége, megbízhatóságának vizsgája érdekében. A próbák során volt, hogy a hajtóművek is működtek, ezért külön gondot kellett fordítani a repülőgép stabilan tartására.

Airbus A350XWB most először járt az Amerikai Egyesült Államokban. A gép május 4-én indult Toulouseból, hogy először egyik fontos vevője, az American Airlines dallasi bázisán tegyen rövid bemutatót. Az MSN2, amelynek fedélzete – a prototípus-flottából egyelőre egyedüliként – teljes értékűen ki van építve, utasülésekkel van szerelve, aztán innen repült Floridába, a McKinley klimatikus tesztek elvégzésére specializált hangár-laboratóriumába. A létesítmény először fogadott Airbus típust.

A legelső amerikai földön (USA) tett landolás előtt, útban Dallas felé az Airbus A350-es azonban még egy alacsony áthúzást is végzett a kinstoni Spirit AeroSystems Composite Center of Excellence gyárkomplexuma felett, tisztelegve az amerikai beszállító partner előtt, és nem volt ez másképp hazafelé sem. Az Eglin Légibázisról történt felszállást követően az MSN2 áthúzott az épülőben lévő Mobile-i Airbus-üzem felett, ahol a gyártó keskenytörzsű gépcsaládja, az A320-as fog készülni 2015-től.

A hazaérkezést követően pedig máris újabb feladat várt az Államokat járt gépre: Hamburgban megkezdték ugyanis a hatósági engedélyek megszerzéséhez nélkülözhetetlen evakuációs, vagyis a típus fedélzetének vészkiürítésére vonatkozó próbákat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!