Intercontinentalokra kötött előszerződést a Korean Air. A Boeingnek ezzel némileg sikerült szépíteni a 747-8-as utasszállító variánsának rendelésállományán, de messze még az öröm, ugyanis aligha a koreaiak öt gépes vásárlási szándéka fogja megmenteni az amerikai nagygép sokkolóan stagnáló értékesítési mutatóit.
Új generációs triplahetes válthatja a Lufthansa B747-8-asait
Száz reptérre közlekedik a Boeing 747-8-as
A héten zajló Párizsi Légi Szalon második napján jelentette be a Boeing, hogy a Korean Air szélestörzsű utasszállító repülőgépek beszerzésére írt alá szándéknyilatkozatot. A szerződés szerint a koreai légitársaság 5 darab Boeing 747-8 Intercontinental és 6 darab Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményű repülőgépre tett előfoglalást a listaárak alapján számítva mintegy 3.6 milliárd dollár értékben.
A Korean Air fontos partnere a Boeingnek. A Lufthansa mellett, amely a 747-8I forgalomba vezető légitársasága a koreaiak voltak sokáig az egyedüli megrendelői a legújabb Jumbo-generáció utasszállító változatának. A légitársaság 2009 decemberében rendelt 5 darab 747-8 Intercontinentalt. Azóta mindössze az Air China jelzett konkrét vásárlási szándékot a típusra.
Amennyiben a Párizsban előfoglalt gépeket végleges rendeléssé konvertálják a koreaiak, összesen 10 darab 747-8I kerülhet flottájukba. Abba a flottába, amely jelen állás szerint egyedül rendelkezik majd egyszerre a típus teher-, és utasszállító variánsával is. A Korean Air Cargo gépparkjában jelenleg 3 darab 747-8F szolgál és még további két gép vár átadásra.
A másik jelentős kapocs az amerikai gyár és a Korean Air között, hogy a vállalat Aerospace divíziója kulcsfontosságú partnere a 747-8-as és 787-es programoknak, beszállítója ugyanis azoknak a speciális hajlított szárnyvégeknek, amelyek a nevezett típusokon rendszeresítettek.
A Boeing áprilisban volt kénytelen bejelenteni, hogy visszavesz 747-8-as típusának gyártókapacitásából. Addig havonta két gépet gyártottak, de azóta hivatalosan csak 1.75 darab 747-8-as gördül le a gyártósorokról.
A 747-8-as elődmodelljéhez képest nagyobb teljesítményű, ugyanakkor GEnx-2B hajtóműveinek és új szárnyprofiljának, valamint korszerűsített repülésirányító rendszereinek köszönhetően gazdaságosabb is, mégis nehezen értékesíthető. A 8-as széria leginkább a teherszállító szegmensben remélhet jövőt magának. A szélestörzsű utasszállító gépek piacán a kéthajtóművesek olyan meghízhatóságot és költséghatékonyságot értek el evolúciójuk során, hogy egyszerűen kiszorítják a négy hajtóművel üzemelő vetélytársaikat. A Boeing szempontjából ezért tehát aranyat érő a Korean Air szerződése.