A prágai repülőtér által szervezett idei felmérésből ismét kiderült, hogy a Malév gépei a legcsendesebbek a turbólégcsavaros kategóriában megelőzve más neves európai légitársaságokat. A Malév így ’The Quietest Airline 2011’ (A legcsendesebb légitársaság 2011) díjat kapta a felmérést végző prágai légikikötő vezetőitől. A szervezők abból a célból hirdették meg a versenyt immáron ötödik alkalommal, hogy pozitív példával ösztönözzék a légitársaságokat a környezetkímélő eljárások és technológiák alkalmazására. A Malév részéről a díjat Soproni András Q400-as oktató-kapitány és Klara Chod a légitársaság prágai képviselője vette át.

„Felmérésünk egyértelműen azt mutatja, hogy a légitársaságok modern, környezetbarát módon üzemeltethető repülőgépekkel repülnek Prágába. A Malévnak – amely sikeresen megőrizte első helyezését az idén is -, külön köszönöm elkötelezett és felelősségteljes hozzáállását a környezetkímélő repüléshez.“ – mondta Jiri Pos, a prágai repülőtér elnök-vezérizgatója a verseny értékelésekor.

„A Malév már a Q400-as repülőgépek flottába történő kiválasztásakor fontos szempontnak tartotta, hogy egy környezetbarát repülőgépet válasszon. Az alacsony zajterhelés mellett a géptípus további előnyös tulajdonsága, hogy kiváló repülési tulajdonságokkal rendelkezik. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy légitársaságunk Q400-as gépeit és pilótáink szakértelmét a prágai lakosok és a szakemberek már második alkalommal ismerték el.” – mondta Limburger Lóránt, a Malév vezérigazgatója.

© AIRportal.hu - kép

Zajcsökkentő berendezések és technológia a Q400-as repülőgépen

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Malév három éve fokozatosan vezette be flottájába a gyors, csendes és környezetbarát Bomabrdier Q400-as repülőgépeket.

A Bombardier a zaj csökkentése érdekében magas szintű technológiával szerelte fel a Q400-as repülőgéptípust, amely mind az utasokat, mind pedig a külső környezetet kíméli a zajártalomtól. A Q400 repülőgéptípust a Pratt & Whitney Canada által gyártott PW150A típusú hajtóművel és a korszerű Dowty R408 típusú 6 kompozit lapáttal rendelkező légcsavarral szerelték fel. A légcsavar üzemi fordulatszám-tartománya 850, 900 és 1020 fordulat/perc, azonban a Malév repülőgépek rendelkeznek olyan rendszerrel, ami lehetővé teszi az úgynevezett ’Reduced Np Landing’ eljárást, amely során a légcsavar fordulatszáma az ilyenkor szükséges 1020 helyett 850-es fordulatra csökkenthető. Ez azért jelentős, mert a turboprop repülőgépek legfőbb zajforrása a légcsavar, amelynek zaja a kialakításán túl, nagymértékben a fordulatszámától függ.

A repülőgéptípust az utasok számára különösen fontos zajcsökkentő berendezéssel is ellátták. Az utas-kabinban rejtett mikrofonok mérik a zajszintet, mely adatokat a rendszer egy fedélzeti microprocesszorhoz küldi, hasonlóan a hajtómű aktuális teljesítményének és a kabinnyomásnak az adataival együtt. Ezt követően a processzor az információkat a törzsre erősített aktív hangolt rezgéscsillapítókhoz (ATVA) továbbítja, amelyek ez alapján ellenfázisú vibrációt gerjesztenek, és lecsökkentik az eredeti rezgések nagyságát. Ennek köszönhetően a zaj forrásának számító rezgések mértéke olyan mértékben tompul, hogy azok el sem jutnak így az utaskabin belsejébe.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!