James Hogan

James Hogan, az Etihad Airways vezérigazgatója egy sajtókonferencia keretében ismertette légitársaságának az amerikai kontintensre irányuló terjeszkedési programját, valamint szó esett a flottabővítési és esetleges újabb befektetési tervekről is – adta hírül a Flightglobal.

Az Abu Dhabi székhelyű légitársaság további két egyesült államokbeli desztinációt tervez indítani 2014-ben és a jövő év végén a dél-amerikai kontinensre is járatot szeretnének indítani.

Az Egyesült Államok fővárosába, Washington D.C.-be 2013. március 31-én indít járatot az Etihad Airways, amellyel kapcsolatban a vezérigazgató csak úgy nyilatkozott, hogy a „világ legjobb terméke érkezik Washingtonba”. Az új washingtoni bázisra két szélestörzsű Airbus A340-500-ast telepít a légitársaság, hogy azzal szolgálhassák ki az Abu Dhabiba naponta közlekedő közvetlen járatokat. A teljes körű szolgáltatás érdekében már idén áprilisban kiküldik a vállalat egyik alelnökét, hogy időben készítse elő az Etihad bázisnyitását.

A másik két amerikai várost, amelyekbe az Etihad új járatokat nyitna a vezérigazgató egyelőre nem kívánta megnevezni, de kapcsolódóan annyit közölt, hogy a tervezett járatnyitások évében, azaz 2014-ben fogják átvenni első Boeing 787-9 Dreamliner típusú repülőgépeiket, amelyekből összesen 41 darabot rendeltek és ezek a gépek fontos szerepet fognak játszani az újabb észak-amerikai desztinációk megnyitásában.

Az Etihad Airways jelenleg New Yorkba és Chicagóba üzemeltet járatokat. Ehhez a kínálathoz fog rövidesen csatlakozni a főváros, Washington D.C. Ennek alapján okkal feltételezhetó, hogy a 2014-es járatindítás leginkább a nyugati partra fog irányulni, amit az új Dreamlinerek teljesítményüknél fogva lehetővé is tesznek az Etihad számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Etihad Airways nemrég szerzett részesedést az Air Berlinben és az Air Seychelles légitársaságokban, ezért szóba kerültek az Etihad Airways jövőbeni befektetési tervei is, amellyel kapcsolatban James Hogan úgy nyilatkozott, hogy a 2012-es év végéig egy, vagy akár két új befektetést is tehet vállalat. Az újságírók rákérdeztek két légitársaságra, az Aer Lingusra és a Virgin Atlanticra, amelyekkel kapcsolatban leginkább felmerült az Etihad Airways, mint potenciális befektető neve. Az Etihad vezér azonban nem kívánta kommentálni a feltételezéseket és egyik megnevezett légitársasággal kapcsolatos befeketési terveket sem erősítette meg.


Etihad Airways Boeing 787 Dreamliner rendering (Boeing Media)

Végül a flottabővítésről is szó esett. Az Etihad Airways volt az első megrendelő, amely törölt Airbus A350-1000-es típusra vonatkozó 25 gépes megrendeléséből. A légitársaság 6 géppel kevesebbre tart csak igényt az európai repülőgépgyár kompozit szélestörzsű utasszállító repülőgépének leghosszabb törzsű változatából. James Hogan mindezt csupán az időtényezővel indokolta, mivel a folyamatos hálózatfejlesztésük révén mihamarabb szükségük van új repülőgépekre és a Boeing 787-es, valamint a Boeing 777-es típusok hamarabb elérhetők, mint az Airbus A350-ese, különösen, ami az -1000-es változatot illeti.

Magyar esélyek: Etihad Airways, mint lehetséges stratégiai partner?

James Hogan nyilatkozatában megerősítette, hogy erre az évre is terveznek befektetéseket. A hvg.hu február 17-én számolt be róla, hogy az abu dhabi székhelyű Etihad Airways-szel is felvenné a kapcsolatot a magyar kormány egy új nemzeti légitársaság életrehívása érdekében. Magyarország Országgyűlésének elnöke, Kövér László február 23-án egynapos látogatást tesz az Egyesült Arab Emírségekben, ahol előzetes feltételezések szerint esetleg szóba kerülhet egy új légitársaság alapításában való együttműködés is, de ezt az Parlament sajtófőnöke még múlt hét pénteken, a hvg.hu cikkének megjelenését követően cáfolta és közölte az MTI-vel, hogy „a sajtóhírekkel ellentétben nem szerepel a Malév ügye Kövér László házelnök közel-keleti útjának tárgyalási programjában.”

Magyar kapcsolatok az Etihad Airwaysszel

Az Etihad Airways és a Malév 2010 nyarán kötött együttműködési megállapodást, amelynek keretében code share rendszerben üzemeltetett közös járatokat Athénba, Brüsszelbe, Párizsba, Frankfurtba és Milánóba a magyar nemzeti légitársaság. Az Abu Dhabi és az előbb felsorolt városok között közlekedő Etihad járatokra pedig felkerült a Malév kódja.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!