Januárban érkezik az első Airbus A330-300 típusú szélestörzsű utasszállító repülőgép az Iberia flottájába – tudta meg a FlyNews.es spanyol légiközlekedési hírportál.

Az Iberia tavaly júliusban jelentette be igényét az A330-as típuscsalád leghosszabb törzsű változatára, amelyből 8 darabra fix, míg ugyancsak 8 darabra opciós vásárlási szerződést írt alá hosszú távú járatokat teljesítő flottájának modernizációs programja keretében.

A spanyol szakmai lap információi szerint az Iberia január 17-én veheti át az első Airbus A330-300 típusú repülőgépét. A 2013-as év folyamán pedig még további négy gép csatlakozik a flottához: a második február 11-én, a harmadik április 4-én, a negyedik június 13-án, és végül az ötödik július 17-én érkezhet meg Madridba.

A vállalat leendő első, MSN1377 gyári számot viselő A330-asa már a végszerelés utolsó fázisában van. A szűzrepülés tervezett ideje december 18-a, amelyet bizonyára már nagyon várnak a spanyol légitársaságnál, noha a típus bevezetéséről, annak részleteiről egyelőre nem kívántak tájékoztatást adni – mondván még javában dolgoznak az előkészületeken.

Érdeklődésünkre azonban oldalunknak is megerősítették a típus januárra időzített szolgálatba állítását. A kabinkonfigurációról pedig annyit árultak el, hogy a fedélzet megújul és egész biztosan új business, valamint turista osztályú üléseket telepítenek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Zászlóshajónak marad az A340-600-as, amely összesen 342 utast szállíthat az Iberiánál (Fotó: Airbus)


A rendelési szerződés aláírásakor kiszivárgott információk szerint az Iberia összesen 277 utas szállítására alkalmasan tervezi beszékezni A330-300-asait, amelyből 36 üzleti osztályú ülés lenne. Amennyiben a vállalat valóban így konfigurálja a típust, az A330-asok 23 utassal szállíthatnak majd többet, mint a flottában jelenleg szolgáló hasonló kategóriás A340-300-asok.

Az Iberia gépparkjában kétféle A340-es típusváltozat található, az A340-300-as, valamint a korszerűbb és nagyobb teljesítményű A340-600-as. Mindkét típusból 17-17 darab szolgál a spanyol nemzeti légitársaságnál. Az új A330-asok az A340-300-asok helyére érkeznek, ezért nagyon valószínű, hogy az Iberia a 8 darabos megrendelése mellett opciósan lefoglalt további 8 gépből is fix igényt fog konvertálni.

Az A330-asok hajtóműveit illetően az Iberia választása a General Electric CF6-80-E1 típusára esett.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!