A japán Ryukyu Air Commuter lesz a Bombardier Cargo-Combi változatban kínált Q400 NexGen típusának indító légitársasága – jelentette be a kanadai repülőgépgyár, amely öt gépre kapott megrendelést a listaárakon számítva 168 millió dollár értékben.
A turbolégcsavaros Q400 Cargo-Combi, vagyis utas-, és teherszállításra egyaránt alkalmas típusváltozat piaci bejelentésével a 2014-es Farnborough légi szalonon állt elő a Bombardier, akkor még igen keveset elárulva a jövendő géptípusról.
A gyáriak azt viszont már akkor hangsúlyozták, nem utasszállító Q400-asok teherszállítóvá alakításáról van szó, hanem újonnan gyártott gépekről, amelyek a végszerelés első fázisától kezdve a Cargo-Combi széria konfigurációjának megfelelően készülnek.
Az indító légitársaság, vagy más nevén a legelső üzemeltető kilétét azonban mindeddig homály fedte, miután a kanadai repülőgépgyár szeptember 30-án végre előállt vele, hogy az okinawai bázisú Ryukyu Air Commuter annak a bizonyos öt Q400-asnak a megrendelője, akinek a nevét tavaly júliusban, a szerződéskötéskor még nem fedhették fel. A Japan Airlines Group leányvállalataként működő légitársaság mind az öt gépet ebben az új, Cargo-Combi változatban igényelte.
A Q400 Cargo-Combi konfigurációban legfeljebb 4 tonna árut szállíthat, a felvehető árumennyiség térfogata 32,6 köbméter, miközben az üzemeltető választása szerint a fedélzetén 81 centiméteres üléstávolságban 50, vagy szűkebb, 73,6 centiméteres székezésben 58 utas foglalhat helyet.
A Bombardier azt nem részletezte, hogy van-e esetleg más megrendelő is erre a típusváltozatra. Közlésük csupán minden eddigi Q400 rendelésre tért ki, amely szerint 544 darabot sikerült eladni. Ugyanakkor emlékezetes, hogy a tavalyi Farnborough-n a gyáriak előrebocsátották, több ügyféllel is előrehaladott tárgyalásokat folytatnak.
Még ha csekély is a felvevő piaca az efféle, kisteljesítményű combi utasszállítóknak tény, hogy a Q400 jelenleg az egyetlen újonnan elérhető gép, amely turbolégcsavarosként ilyen megoldást kínál.