Jelentősen javult a német Lufthansa-csoport üzleti eredménye a harmadik negyedévben, az adózott eredmény 795 millió euró volt, a 2014 július-szeptemberi adatokhoz képest 41,5 százalékkal magasabb – közölte a csoport csütörtökön az MTI-vel.

A negyedéves jelentés szerint a Lufthansa-csoport (Lufthansa, Germanwings, Swiss, Austrian Airlines, karbantartás, logisztika, catering) 8,9 milliárd euró árbevételt ért el, 5,7 százalékkal többet, mint 2014 harmadik negyedévében. A kiadások 8,4 milliárd eurót tettek ki, 2,2 százalékkal többet, mint tavaly ugyanilyenkor.

Az év eddigi részében 24,3 milliárd euró bevétel mellett 1,7 milliárd euró nyereséget termelt a Lufthansa, ami 262 százalékkal jobb az 2014 január-szeptemberi 482 millió eurónál. Ezt a Lufthansa kimutatásaiban az erős nyári utasforgalommal és az alacsony olajárakkal magyarázta.

A január-szeptemberi időszakban a csoporthoz tartozó légitársaságok 2,3 százalékkal több, 83 millió utast szállítottak, a járatok átlagos töltöttsége 81,2 százalék volt, 0,6 százalékponttal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában.

A csoporthoz tartozó cégek munkavállalóinak száma szeptember végén 119 ezer 300 volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Szárnyaló eredmények és ami mögöttük van…

A Lufthansa-csoport január-szeptemberi kimagasló eredménye mögött alapvetően két fő indok szerepel, az utasforgalom bővülése, illetve a kerozin tartósan alacsony ára. A légitársaságok utasforgalma 2,3 százalékkal bővült, viszont az utasforgalmi bevétel a január-szeptemberi időszakban 1 milliárddal haladta meg a 2014 azonos időszakit.

A Lufthansa és a Germanwings adózás előtti eredménye félmilliárd euróval volt magasabb, mint egy évvel korábban, ez 143 százalékos javulás, a Swiss megduplázta eredményét (211 millióról 400 millióra) és az Austrian is pozitívan teljesített eddig 61 milliós adózás előtti eredménnyel.

A kimutatások szerint a kerozinköltségek 13 százalékkal 4,4 milliárd euróra estek, a legnagyobb megtakarítást az Austrian Airlines érte el 13 százalékkal, de a Lufthansa-csoport egészében a logisztikai üzletágnál esett leginkább az üzemanyagköltség, ott 28 százalékos volt a megtakarítás tavalyhoz képest.

A Lufthansa légiszállítási üzletága május óta a világ légi áruforgalmának stagnálása óta szintén rosszabbul teljesít, május óta 35 millió euróra csökkent, gyakorlatilag megfeleződött adózás előtti eredményük. A logisztikával foglalkozó leányvállalat a tavalyi nyereség után idén a január és szeptember között 38 milliós veszteséget termelt, a karbantartási részleg viszont 6,4 százalékkal, a catering pedig 23 százalékkal javította eredményét, mindkét leányvállalat így rentábilisan működik.

Carsten Spohr vezérigazgató az adatokat úgy kommentálta, azok visszaigazolják, hogy jó irányban haladnak és a stratégiájuk beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az erős nyári utasforgalom, valamint az alacsony kerozinárak mellett viszont a kabinszolgáltatások közelmúltbeli fejlesztése is hozzájárult a vezérigazgató szerint a jó eredmények eléréséhez. Carsten Spohr beszélt arról is, hogy a légitársaságaik sokkal hatékonyabban működnek, mivel 25-tel kevesebb repülőgépük van a flottában ahhoz képest, mint amit 2012-ben erre az időszakra terveztek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!