Jelentős elmaradásban van a gépátadások, és így a pénzszerzés terén az ATR, amelyet a Reuters szerint az el nem adott gépek mellett a pilótahiány is húz.
A piacvezető turboprop gyártó eddig mindössze egy tucat gépet adott át ebben az évben, amelynek hátterében elsősorban a fő piac, India nehézségei állnak. Fő vásárlójuk, az IndiGo ugyanis nem tud elég pilótát képezni a regionális géptípusra. A fapados társaság még 2017-ben rendelt 50 darab 72-600-ast listaáron számolva 1,3 milliárd dollárért.
Hogy valamennyire enyhítsenek a szakemberhiányon az ATR saját maga vállalta, hogy kiképez pár pilótát és instruktort. A gyártó szóvivője a hírügynökségnek azt mondta, a leszállítás hónapról hónapra javul és mindent megtesznek azért, hogy mérsékeljék a pilótahiányt.
Az Airbus és az olasz Leonardo közös vállalkozása egyelőre tartja magát ígéretéhez és sikerül év végéig 76 gépet leszállítani. Ugyanennyi repülőt adtak át 2018-ban, emellett 52 gépre szereztek akkor megrendelést, az árbevétel 1,5 milliárd euró volt.
Becsléseik szerint a dél-ázsiai piacon éves szinten 10,9 százalékos bővülés várható az 50-70 gépes szegmensben, ennek elérése azonban nem csak a pilótahiány miatt lehet nehézkes az ATR számára, a gyártó csarnokában ugyanis halomban állnak a legyártott, de el nem adott gépek is, erről a jelenségről az ATR nem kívánt nyilatkozni. A jövő héten induló párizsi légi szalon még mentőövet jelenthet a társaság számára, bár az idei leszállításokat várhatóan ezek a megrendelések nem befolyásolják.
További nehézséget okoz, hogy minőségi problémák merültek fel az Olaszországban gyártott géptörzsekkel, illetve azok leszállításával kapcsolatban.
A gépátadások csökkenésével együtt jár, hogy a cég bevételei is csökkennek, mivel az ügyfelek nagy része az átadáskor fizetik ki a gép árának jelentős részét. Az ATR idén nem közölt negyedéves pénzügyi adatokat.