Négy évig tartó előkészítés után az elmúlt évtizedek legnagyobb modernizációja zajlott le Wales és Délnyugat-Anglia ellenőrzött légterében.

Az Egyesült Királyság feletti légtér egyharmadát adó West (Nyugat) légtérblokk átalakítása a kormány modernizációs stratégiájának részeként fenntarthatóbb légiközlekedési rendszer elérését segíti.

Ezen a 185 ezer négyzetkilométernyi területen naponta közel 1000 járat halad keresztül, mivel erre vezetnek az Egyesült Királyság fő repülőtereire érkező és onnan induló nemzetközi járatok leginkább használt útvonalai. A működés optimalizálása ezért is volt fontos, hiszen nemcsak helyi, de országos viszonylatban is jelentős javulást lehet elérni.

Optimalizálták a „West” légtérblokk működését (Forrás: NATS)

A blokk átalakítása két lépcsőben, de egy időben zajlott. Az alacsonyabb, 7000 láb és FL245 (kb. 2100-7500 méter) közötti részben ugyan továbbra is kötött útvonalakat jelöltek ki, azonban ezeket immár rendszerezve és a legmodernebb navigációs eljárásokat figyelembe véve alakították ki.

A műholdas technológiára épülő, teljesítményalapú navigáció (PBN) alkalmazásával mind a légitársaságok, mind a repülőterek jóval kiszámíthatóbb üzemelésre számíthatnak, ami végső soron a késések csökkenéséhez is vezethet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A magasabb, FL245 feletti légtérben pedig bevezették a szabad útvonalhasználatot (FRA), ezzel Skócia után ez a második terület az Egyesült Királyságban, ahol a légitársaságok a számukra optimális útvonalon tervezhetik járataik repüléseit.

Az elmúlt két évben ez a kilencedik nagyobb légtérváltozás, ennek köszönhetően évente közel 60 ezer tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki a repülőgépek. Így ebben az évtizedben, az új üzemanyagok és hajtóművek kereskedelmi forgalomba állításáig a légtér modernizálása a legfontosabb tényező a környezetvédelmi célok elérésében.