Nagy mértékben módosít menetrendjén a Ukraine International Airlines a kijevi bázisán, hogy igazodjon a piaci környezet változásaihoz, és kiküszöbölje az orosz légtér elkerüléséből adódó problémákat.
Ukrajna nemzeti légitársasága november 16-i hatállyal jelentős változásokat léptet életbe menetrendjében, amivel első sorban a kereslet ingadozásához és az átszálló utasok igényeihez kíván igazodni, kedvezőbb csatlakozási lehetőségeket kínálva fő bázisán, Kijev-Boriszpil repterén.
Az új stratégia szerint ezentúl az ukrán fővárostól nyugatra fekvő célállomásokra kizárólag nappal, míg keletre csak éjszaka közlekednek majd a járatok, megkönnyítve az átszállásokat.
A Nyugat-Európába közlekedő járatok indulását egytől egyig helyi idő szerint 9:30 és 10:30 közé időzítik, ami után a gépeknek a kora esti órákban kell visszatérniük a cég központjába.
Brüsszel, Koppenhága, Stockholm, Krakkó, és Madrid irányába pedig bővítést hajtanak végre a november 16-án életbe lépő menetrend-módosítással: ezekbe a városokba ettől kezdve napi járat közlekedik.
A leginkább kiemelt szerephez London és Vilnius jut, ahová naponta kétszer lehet majd közvetlenül eljutni Kijevből.
Időben fordított a helyzet Kairó, Dubaj, Ankara, Izmir, Jereván, Baku és Teherán irányába, ahová este nyolc és kilenc óra között indulnak járatok, és a célállomáson éjszakázást követően másnap kora reggel, a nyugati járatok indulása előtt érkeznek vissza.
A rövid- és középtávú útvonalak terén változás még az is, hogy a légitársaság bezárja rigai, ammani és mostanáig heti tízszer közlekedő minszki járatát, gazdaságtalan üzemelésre hivatkozva. Ezzel szemben a belföldi hálózat gyakorlatilag érintetlen marad.
Átszervezés a hosszútávú útvonalakon is
Az interkontinentális járatoknál egyértelműen nyugatra, azon belül is Észak-Amerikára helyezi a hangsúlyt a cég. Torontóba ezért heti 2 helyett már háromszor repülnek majd a cég Boeing 777-esei.
New York irányába bár kapacitásmódosítás nem történik, az átszállási lehetőségek javítása érdekében a járatok menetrendjét úgy módosítják, hogy Kijevbe reggel 4 óra 20 perckor érkezzenek vissza. Ennek révén késés esetén is kényelmes lehet az átszállás a légitársaság európai járataira.
Keleti irányban a dinamikusan fejlődő, nagy kihasználtságú indiai célállomás, Delhi felé történnek egyedül fejlesztések, az átszállásokhoz igazodó menetrend-módosításon felül.
A Boeing 767-essel kiszolgált útvonalon novembertől hetente öt, a 2020-as nyári menetrend kezdetétől pedig már heti hét járat közlekedik.
A fejlesztésekhez azonban változatlan flottaméret és kihasználtság mellett valahol máshol kapacitások felszabadítására is szükség van. Ezt a gazdaságtalannak bizonyuló pekingi és bangkoki járatokon teszi meg a cég.
Előbbi esetben egyszerűen leállítja a járat üzemeltetését, hasonlóan a Kijev és Nur-Szultán, illetve Almaty közötti összeköttetésekhez, mert az orosz légteret elkerülve annyival hosszabb az út és a repülési idő, hogy a plusz üzemanyag elviszi a profitot.
A thaiföldi főváros esetében heti háromra csökken a járatok száma.
A közlés szerint ezen intézkedések addig maradnak érvényben, amíg az ukrán kormány megoldást nem talál arra, hogy az ország légitársaságai használhassák az orosz légteret.