Jelentősen csökkenti flottája méretét az Austrian Airlines, mivel várakozásai szerint 2023-nál korábban nem várható, hogy a repülés iránti igény a járvány előtti szintre emelkedik.
Lapunkhoz eljuttatott közleményében az Austrian Airlines azt írta: erre az évre 25 és 50 százalék közé teszi a keresletcsökkenés mértékét, 2021-re is a koronavírus-járvány előtti szint legfeljebb 75 százaléka lehet az igény, a teljes felépülés 2023-nál korábban pedig nem várható.
Ezen várakozásokhoz igazítja most a Lufthansa-leánycég osztrák légitársaság az üzemelését, ezért döntést hozott a flotta karcsúsításáról, amelyet már 7000 munkavállalójával is megosztott.
A már korábban távozásra ítélt Bombardier Dash 8-asokon kívül mind a hét Airbus A319-es, illetve a három legöregebb Boeing 767-es is végleg elbúcsúzik.
A jelenleg 80 repülőgépet számláló flotta 15,4 éves átlagos kora az ennél jóval idősebb 767-esek kivonásával 14,6 évre csökken majd, és 60 példányt számlál majd 2023-ra.
Andreas Otto kereskedelmi vezérigazgató-helyettes szerint főként a legöregebb és legkisebb gépeket vonják ki, a lépésnek pedig környezetvédelmi okai is vannak.
Az Austrian összességében kapacitásai 20 százalékát építi le.
A légitársaság tájékoztatásában azt hangsúlyozta, hogy az üzemméret csökkentése ellenére igyekszik minél több munkavállalót megtartani. A gyűjtő-elosztó központot is fenntartja Schwechaton, bár az első időszakban a hosszútávú járatok jóval kisebb forgalomra számíthatnak. A munkavállalók jövőbeni létszámáról Alexis von Hoensbroech vezérigazgató tájékoztatása szerint már megkezdődött az egyeztetés a szakszervezetekkel.
Az Austrian Airlines március 18-án függesztette fel kereskedelmi tevékenyéségt, azóta csak néhány mentesítő járatot teljesített, dolgozói rövidített munkaidőben dolgoznak.