Hat, korábban a Yakutia Airlines színeiben üzemelő Antonov An-24-est vásárolt flottafejlesztési programja részeként a Polar Airlines, amelyekkel új járatok elindítását tervezi. A cég a jövőben tovább bővülne, méghozzá kizárólag orosz gyártású repülőgépekkel.

A jakutföldi légitársaság korántsem sorolható a korszerű repülőgépeket és helikoptereket üzemeltető légitársaságok sorába, még oroszországi viszonylatban is kisebb múzeumot lehetne felállítani a gépparkjából.

Ebben nagy szerepe van az extrém üzemelési környezetnek, Jakutföld jelentős része ugyanis az északi sarkkör felett fekszik, időjárása ennek megfelelően zord. Emellett a régió infrastruktúrája gyér, kevés a jól kiépített repülőtér, de annál több van elzárt területekből, amiket hatékonyan csak légi úton lehet megközelíteni.

Ennek jegyében vásárolt meg a cég hat, korábban a szintén jakutföldi Yakutia Airlinesnál használt Antonov An-24-est – számolt be az ATW Online.

Az ügylettel a Polar Airlines megduplázta az e típusból üzemeltetett gépeinek számát, a nehezen fellelhető adatok szerint régebb óta a cég tulajdonában van hat másik gép is. Arról, hogy ezekből hány darab repülőképes, semmit nem lehet tudni, az online járatkövető oldalakon a flotta egyik konkrét tagjáról sem találhatók repülési adatok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció, a Polar Airlines egyik An-26-os repülőgépe (Forrás: Wikimedia Commons)

Hasonló a helyzet a flotta többi tagjával is: papíron több An-26, Let L-410, An-2 illetve An-3T típusú gép és huszonhat Mil Mi-8-as helikopter található a cégnél, de ezekről semmit sem tudni, csak néhány példány lajstromjele ismerhető meg a nyilvánosság számára.

A Polar Airlines tervei szerint az elkövetkező tizenkét évben jelentősen modernizálja a gépparkját, erről az augusztus végén, a Moszkva melletti Zsukovszkij reptéren rendezett MAKS szakkiállításon két szándéknyilatkozatot is aláírt orosz gyártókkal a légitársaság.

Az első megállapodás szerint három Il-114-300-as regionális repülőgépet vásárolhatnak, 2023-ban kezdődő átvétellel.

Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) égisze alatt működő Iljusin turbó-légcsavaros utasszállítójának fejlesztése viszont meglehetősen nehezen halad. Szándéknyilatkozatot már többen is aláírtak a vásárlásáról, biztos megrendelő viszont továbbra sincs. Emiatt nem is sietnek túlságosan a tanúsítással és a sorozatgyártás beindításával.

A Polar második szándéklevele szerint tíz L-610-es regionális gépet vásárolna az Ural Works of Civil Aviation nevű cégtől, az UGMC ipari holding egyik leányvállalatától. Ez a cég némileg továbbfejlesztve szeretné újra gyártásba venni a hetvenes-nyolcvanas években kifejlesztett, eddig mindössze 6 repülőképes példányban megépült típust. Egyelőre nem tettek ez irányba gyakorlati lépéseket, így kérdéses a 2023-25 közötti forgalomba állítás, amely a légitársaság szerződésében is szerepel.