A tavalyi adatok szerint azok a légitársaságok és repülőterek, ahol bevezették a nyomon követést, 66 százalékkal pontosabban kezelték a feladott poggyászokat.

A SITA adataiból az Airport World szaklap mazsolázta ki az adatokat, e szerint 2018-ban 4,36 milliárd utas összesen 4,27 milliárd csomagot adott fel, és bár azt nem tudni, hogy ez mennyivel több, mint egy évvel korábban, a rongált, vagy rossz helyre szállított poggyász aránya nem változott: 2018-ban ezer utasonként 5,69 félrekezelt csomagot regisztráltak, a sokéves átlag 5,7.

Míg 2007-ben abszolút értékben még 46,9 millió, addig 2017-ben 24,8 millió eltévedt csomagot regisztráltak, ez 47 százalékos javulásnak felel meg, az ezek után kifizetett kártérítés összege 43 százalékkal 4,2 milliárd dollárról 2,4 milliárdra csökkent.

A legtöbb csomag továbbra is az átszállások alkalmával veszik el, az esetek 46 százalékában egyik gépből a másikba rakodáskor történt valamilyen probléma, mivel nem csak egy, hanem több légitársaság is érintett a kezelésben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ebben, és a kezelés sebességében is fontos tényező a csomagkövetés bevezetése, a SITA adatai szerint azoknál a légitársaságoknál és repülőtereknél, ahol bevezették a szolgáltatást, akár 66 százalékkal is javult a csomagok kezelésének pontossága.

Peter Drummond, a SITA e területért felelős vezetője szerint a félrekezelt csomagok aránya annak ellenére stagnál, hogy a feladott poggyászok száma évről évre dinamikusan fejlődik. Ebben a csomagkövetés bevezetésének is jelentős szerepe van, ez újabb bizonyíték arra, hogy muszáj az új technológiákra átállni, nem elég a meglévő eljárásokat finomítani.