A harmincadik Boeing 747-esének átvételét ünnepelte a Cargolux. A budapesti Liszt Ferenc repülőtérre is közlekedő luxemburgi légitársaság a jeles alkalomból a legújabb, 747-8F típusú gépét “Joe Sutter, a Boeing 747-es atyja” matricával látta el – ezzel tisztelegve a 747-est egykor megalkotó tervezőmérnök előtt.

A Cargolux 2015. március 5-én vette át a legújabb, tizenkettedik Boeing 747-8F típusát. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Cargolux 2015. március 5-én vette át a legújabb, tizenkettedik Boeing 747-8F típusát. (Fotó: Boeing Company)

A Cargolux több, mint három és fél évtizede üzemeltetője a Boeing 747-es teherszállító változatainak. A légitársaság 1979-ben vette flottájába az első 747-200F típusát, utána 1993-ban érkezett meg az első 747-400F, amelynek a Cargolux egyben indító légitársasága is volt.

A közvetlenül a Boeingtől származó 747-esek flottatörténete összesen 2 darab 747-200F és 16 darab 747-400F típust számlál. Napjainkban 9 darab 747-400F mellett 12 darab 747-8F teljesít szolgálatot a Cargoluxnál.

A Cargolux a kezdetekben Canadair CL-44 turbolégcsavaros, majd sugárhajtású Douglas DC-8 típusokkal üzemeltette járatait, de a 747-es megjelenésével a légitársaság végleg az óriás négy-hajtóműves típus mellett kötelezte el magát, és a bizalom egészen a legújabb generációs Jumbóig kitartott, így lett 2011 októberében a Cargolux a 747-8F-nek is a legelső üzemeltetője a világon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Cargolux, amely még két darab 747-8F-et vár flottájába 2015 januárja, a manausi üzemkezdet óta már száz repülőtérre közlekedteti a 747-es típuscsalád legújabb tagját.

A Joe Sutter matrica közelről. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Joe Sutter matrica közelről. (Fotó: Boeing Company)

Dirk Reich, a Cargolux elnök-vezérigazgatója szerint mivel a vállalkozásukat az ikonikus 747-esre építették mindenképp meg akarták ünnepelni a harmincadik közvetlenül átvett gépüket, úgy hogy közben tisztelegjenek is az előtt a férfi előtt, aki ezt a nagyszerű típust alkotta. A Cargolux ezért az LX-VCL lajstromú 747-8F törzsének oldalára, a orr-futó feletti részen “Joe Sutter – Father of the Boeing 747” matricát helyezett el.

Joe Sutter, aki március 21-én lesz 94 éves 1965-ben kapta feladatul, hogy lásson hozzá, a polgári légiközlekedést forradalmasító, minden addiginál nagyobb típus, a 747-es Boeing terveihez, minek nyomán az első Jumbo prototípus 1969. február 9-én emelkedett a levegőbe.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!