Kiegészítő tanúsítványt kapott a Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) a Boeing repülőgépgyár, amelynek értelmében a hatóság elismeri és jóváhagyja a Boeing South Carolina, a Boeing Commercial Airplanes dél-karolinai üzemének a 787-9-es Dreamliner gyártására és a gépek átadására vonatkozó tevékenységét.

Az amerikai légügyi hivatal március 5-én nyilvánosságra hozott engedélyének birtokában immáron hatósági oldalról is megnyílt a lehetőség a Boeing South Carolina számára, hogy átadja az első itt készült 787-9-es Dreamlinert.

A Boeing South Carolina 2014 novemberében adott hírt róla, hogy a törzsszekciók összeillesztésével hozzáláttak az első 787-9-es végszereléséhez. A United Airlines megrendelése alapján gyártásba vett gépet január végén gördítették le végszerelősorról és azóta már a szűzrepülésén is túl van, vagyis a berepülési programját teljesítve készül, hogy rövidesen üzemeltetőjéhez kerüljön.

A Boeing 2009-ben döntött úgy, hogy a dél-karolinai North Charlestont választja a második 787-es gyártósorának felállítására. A csaknem 120 ezer négyzetméteren elterülő komplexum 2011 júliusában kezdett el működni, és 2012 áprilisára készült el az első 787-8-as Dreamlinerrel, amelyet októberben adtak át üzemeltetőjének, az Air Indiának. Mielőtt, 2011 novemberében egy komplett átadóközpontot is felavattak itt.

A Boeing 787-8-as és a hat méterrel hosszabb törzsű 787-9-es utasszállítók gyártása egyszerre két helyen zajlik. A dél-karolinai mellett az elsődleges, vagy fő gyártósor egyelőre még mindig az everetti, mivel az a jelenlegi havonta tíz gépes kibocsátásból hét gépet állít elő, de a Boeing egyértelműen azon van, hogy mihamarabb feljebb emelhesse a rátát. A cél, hogy az évtized végére elérjék az összességében havi 14 gépes termelést, és ezt a charlestoni teljesítmény fokozásával tervezik megvalósítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindemellett a Dreamliner-család leendő legnagyobb típusváltozatát, a 787-10-est kizárólag North Charlestonban fogják gyártani a Boeing tavaly nyáron közölt döntése értelmében. A 8-as alaptípushoz képest 11.6 méterrel hosszabb törzsű, 323 utas befogadására alkalmas 10-es 787-est várhatóan 2018-ban bocsátja forgalomba a Boeing.

Az első, Everettben készült 787-9-est 2014. július 9-én adta át a Boeing az indító légitársaság, az Air New Zealand számára. A Boeing legfrissebb, 2015. februári összesítője szerint eddig összesen 1072 darab Dreamlinerre érkezett rendelés, amelyből 467 a 787-8-as, 466 a 787-9-es és 139 darab a 787-10-esre futott be. 787-9-esből eddig mindössze 15 gépet adtak át. A 2011 októbere óta forgalomban lévő 787-8-asból viszont már 232 darab van üzemeltetőknél.

Az első dél-karolinai B-787-9 legördülés

Forrás: We Are Boeing SC Youtube csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!