Engedélyt kapott az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) az Aviation Partners Boeing a 767-es típus átalakított teherszállító változatának wingletekkel való kiegészítésére.

A program keretében az Aviation Partners Boeing (APB) igazolta a wingletek alkalmazhatóságát az utasgépből átalakított Boeing 767 Converted Freighter (767-BCF) típusok számára. Mindezzel lehetőség nyílik a légitársaságoknál jelenleg utasszállító változatban szolgáló, de már a jól bevált wingletekkel szerelt Boeing 767-esek teherszállító változattá való átalakítására, illetőleg üzemeltetésre, valamint a már átalakított (Boeing Converted Freighter) típusok utólagos winglet telepítésére is.

A Boeing 767-300-as típuson rendszeresített felhajló szárnyvégtechnológia (blended winglet) révén az üzemeltetők gépeiken mintegy 500.000 gallonnyi üzemanyagot takaríthatnak meg évente, amivel több, mint 5000 tonnával csökken éves szén-dioxid kibocsátásuk. A szárnyvégeknek azonban nemcsak takarékossági, hanem teljesítménybeli előnyei is vannak, amelyet az optimális üzemelés révén vagy a nagyobb hatótávval (kb. 592km), vagy a nagyobb terhelhetőséggel (7257kg) lehet kihasználni.

A 2.26 millió dollárba kerülő wingletekkel (az ár a felszerelés költségét nem tartalmazza) a típuscsalád leginkább elterjedt változata, a 767-300ER nagyságrendileg 5.5%-os üzemanyag takarékosságot tud elérni. A telepített szárnyvégek egyébként csaknem másfél tonnával, 1354kg-mal növelik a repülőgép súlyát.

A Boeing Company és az Aviation Partners Inc. seattle-i központú vegyesvállalatának, az Aviation Partners Boeing közleménye szerint jelenleg összesen 379 véglegesített és opciós rendelésük van a Boeing 767-300ER/F/BCF változatainak wingletekkel való kiegészítésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 767-300ER (beleértve a Freighter vltozatot is) 2009-ben szerezte meg az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tanúsítványát a wingletekkel szerelt üzemelésre.

Az első légitársaság, amely wingletekkel szerelt Boeing 767-est állított szolgálatba az American Airlines volt 2009 márciusában. Európában pedig az Austrian Airlines volt az első, amely a 3.35 méterre felnyúló wingletekkel láttatta el utólagosan 767-300ER típusú repülőgépeit.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!