A tesztflottához tartozó második Bell 505 Jet Ranger X február 23-án repült először. A tesztrepülésre a gyártó mirabeli üzemegységének területén került sor.
Az SLS (Short Light Single) kategóriás ötszemélyes forgószárnyas programigazgatója, David Smith sikeresnek ítélte a gép repülés közbeni viselkedését, amellyel egy lépéssel közelebb került a Bell az idei típusbizonyítvány megszerzéséhez és a gyártás beindításához.
Az FTV2-es számú helikopter a tesztkör alatt a 60 csomós alacsony sebességű repülési tulajdonságait bizonyította és a lebegési képességeit is górcső alá vették.
A Bell ambiciózus kibocsátási terveit az FTV1-es számú gép novemberi szűzfelszállása és az azóta eltelt idő alatt a folyamatos repültetése erősíti. A tesztfolyamatok jól zajlanak a gép a várt repülési tulajdonságokat mutatja és hamarosan elkezdődnek a forgószárnyasok tesztelésének egyik kiemelt jelentőséggel bíró vizsgálata, az autorotációs tesztek.
A Jet Ranger X meghajtásáról a Turbomeca Arrius 2R típusú hajtómű gondoskodik, mellyel 231Km/h maximális sebességre is gyorsíthat a kis forgószárnyas. A Bell az ős 206-os Jet Ranger leváltására szánja az 505-öst, mely a 21. század minden aviatikai fejlesztését beveti a típus sikeressége érdekében, ezért a Garmin G1000H avionika az erős és takarékos hajtómű és a kompozit anyagok felhasználása sem hiányozhat a repertoárból.
Az 505 Jet Ranger X felhasználási területe igen sokoldalú, ezért nem meglepő, hogy a típusra leadott szándéknyilatkozatok szerint már 300 darab helikopterre tart igényt a piac. A Bell a sokoldalú 505 Jet Ranger X mellet az iker-hajtóműves 525 Relentless és a V-280 Valor konvertiplán fejlesztésén is dolgozik.