A Boeing legfrissebb bejelentése szerint a szélcsatornás tesztek végső stádiumába értek legújabb keskenytörzsű típuscsaládjuk, a 737 MAX fejlesztési programjában. A program tehát jól halad, így tarthatónak tűnik a 2017-re ígért első Boeing 737 MAX átadás.

Szingapúrban jelentette be a Boeing a 737 MAX típuscsalád fejlesztésével kapcsolatos legfrissebb hírét miszerint a végéhez közelít a szélcsatornában végzett mérések sora. Egy új típus fejlesztésének egyik legfontosabb állomása a szélcsatornákban végzett tesztek utolsó fázisa a jövő héten veszi kezdetét az amerikai repülőgépgyár közlése szerint.

A Boeing 737 MAX alapvető paramétereinek véglegesítéséhez, majd jóváhagyásához nélkülözhetetlenek ezek a szélcsatornában végzett tesztek, amelyekhez nagyméretű repülőgépmodelleket alkalmaznak. A tesztek több helyszínen is zajlanak: természetesen nem maradhat ki a felmérésből a Boeing gyár seattle-i szélcsatorna központja, ahol a típus nagy sebességű teljesítmény paramétereit ellenőrzik. Hasonló teszteket végeznek azonban az angliai Farnboroughban is, ahol a típus alacsony sebességű teljesítményét , így a le-, valamint a felszállás közbeni viselkedését próbálják modellezni.

A szélcsatorna tesztek befejezése az idei év közepére van kalkulálva. “A szélcsatornás kísérletek végső fázisa megerősíti, hogy jó úton haladunk afelé, hogy elérjük céljainkat és 2017-es kezdettel átadhassuk ügyfeleinknek a Boeing 737 MAX-t” – nyilatkozta Michael Teal, a projekt vezető mérnöke.

A Boeing 737 MAX a keskenytörzsű 737-es típuscsalád új hajtómű opcióval kínált verziója. A MAX változat leginkább új hajtóművének a CFM International LEAP-1B-nek köszönheti majd üzemanyagtakarékosságát, de természetesen a Boeing szárnyvégtechnológiája, amely ebben a típuscsaládban már az alapfelszereltség részét képezi szintén fontos szereplője a takarékosabb üzemnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai repülőgépgyár nem kevesebb, mint 10-12%-os megtakarítást ígér a jelenlegi típusok üzemi költségeihez mérve, amely igencsak csábító adat a tőkeerős légitársaságok számára. A piacon azonban nem egyedüli a költséghatékony keskenytörzsű repülőgépek kategóriájában a Boeing 737 MAX, ugyanis az európai rivális is versenybe szállt saját típusával a vásárlók kegyeiért.

A Boeing jelenleg több, mint 1000 darabos elő-, valamint véglegesített rendelést tudhat magáénak, mintegy 15 partnertől.

Forrás: Boeing Media (2012. február 13.)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!