Alig két napja jelentette be az Airbus, hogy útjára indítja az A330neo programot és máris nagyszámú megrendelést gyűjtöttek be a típusra. Persze a tárgyalások már hónapok óta folyhattak a háttérben, de mégis nagy siker ez az európai gyártó számára.

Az Air Asia X long-haul low-cost fuvarozó vezetői, köztük Tony Fernandes, a cég igazgatója az egyik legnagyobb híve volt az A330neo programnak, így nem csoda, hogy az elsők a légitársaságok sorában, akik vásárolnak a típusból. Ezzel a szándéknyilatkozattal a kibocsátó fuvarozó szerepét is az Air Asia X kapja.

Az Air Asia X 50 A330-900neo típusra szignózta a szerződést, mely ugyan még csak szándéknyilatkozat, de ha a program jól halad biztosan végleges megrendeléssé konvertálja a légitársaság. Az Airbus 2018-tól kezdené leszállítani a gépeket, melyek a Rolls-Royce Trent 7000 típusú erőforrásokkal lesznek felszerelve.

Az Air Asia X anyavállalata, az Air Asia az Airbus egyik legkomolyabb ügyfele, hiszen 536 gépet rendeltek ezidáig az európai repülőgépgyártól, nagy volt tehát a nyomás az A330 neosítása ügyében.

Lízingcégek az elsők között

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A magyar származású Steven F. Udvarházy cége, az ALC (Air Lease Corporation) az A330-900neo első vásárlója 25 darab gép leszállítására írt alá szándéknyilatkozatot, amelyhez 60 darab Airbus A321neo is csatlakozhat.

A dublini székhelyű Avolon is hamar beállt az A330neo megrendelői közé, ők 15 darabot rendelnének az Airbus bestsellernek számító szélestörzsű típusából. A szándéknyilatkozat aláírására Farnboroughban került sor John Higgins, az Avolon elnöke és Fabrice Bregier, az Airbus elnök-vezérigazgatója között.

Az amerikai CIT repülőgép bérbeadással is foglalkozó pénzügyi vállalat a lehetőséget kihasználva, kötelezettségvállalási nyilatkozatot kötött, melyben vállalják, hogy 15 A330-900neo-t és 5 Airbus A321neo típusú gépet vásárolnak. A CIT a piac egyik legnagyobb bérbeadó vállalkozása és a számukra készülő gépeket már 2017 negyedik negyedévétől szállítja az Airbus.

Nagyszerűen kezdődik tehát az Airbus idei farnboroughi jelenléte. Az A330neo jól teljesít, hiszen a középhatótávú szélestörzsű gépek között a legjobb paraméterekkel rendelkezik, új hajtómű, új fedélzet, 14 százalékos üzemanyag megtakarítás egy ülésre vetítve és mindezt 2017-től.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!