Megszerezte a forgalomba bocsátáshoz szükséges EASA típusengedélyt az ATR repülőgépgyár legújabb, combi konfigurációs 72-600-asa. Az utas-, és teherszállításra egyaránt alkalmas típusváltozat még az idén átadásra kerül, indító légitársasága az Airlines PNG lesz.
Hatóságilag elismerten is új típusváltozattal bővült az ATR legújabb generációs 600-as szériája, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, az EASA kiadta típusengedélyét a 72-600-as combi konfigurációjára, amellyel az üzemeltetők legfeljebb 44 utas szállítása mellett közel 3 tonna árut is a fedélzetre vehetnek, így kombinálva az utas-, és teherszállító képességeket.
A 72-600-as combi kivitelében az ATR mérnökei a gép fedélzetének első hét sorát alakították át úgy cargo raktérré, hogy abban négy rakodókonténert lehessen elhelyezni, amellyel a normál, utasszállító változathoz képest lényegében megduplázódik a teherszállító kapacitás. Az ATR utólagos cargo konverziót is vállal, amivel az üzemeltetőknek adott a lehetőség, hogy a már meglévő gépeiket is átalakíttassák.
Az első combi 72-600-ast idén év végéig készül átadni az ATR az indító légitársaság Airlines PNG számára. A pápua új-guineai légitársaság, amely jelenleg kanadai turbolégcsavaros gyártmányokkal közlekedik összesen 8 darabot rendelt az ATR típusából.
Az ATR az idei párizsi légi szalonon hirdette meg a combi konfiguráció programját, amely nem egyedüli a piacon, mivel a konkurens kanadai repülőgépgyár, a Bombardier már a tavalyi Farnborough-n előállt a Q400-as hasonló tervével, és idén októberben meg is nevezte az indító légitársaságát, amely a japán Ryukyu Air Commuter lesz, összesen öt géppel.
A Q400 NextGen-en alapuló Cargo-Combi gyári közlés szerint 4 tonna áru felvételére lesz képes, miközben a legszűkebb üléselrendezésben akár 58 utast is szállíthat.