Kis kitérővel ugyan, de jóváhagyták a részvényesek az Air Transat eladását az Air Canadának, már csak a versenyjogi hatóságok jóváhagyása szükséges a fúzió megkezdéséhez.
Az ATW Online szerint az Air Transat tulajdonosai pénteken szavaztak az Air Canada ajánlatának elfogadásáról. Az Air Canada biztosra akart menni, így az eredeti, részvényenkénti 13 kanadai dolláros ajánlatnál végül magasabbat, 18 dollárost nyújtott be, ezzel az Air Transat 720 millióért cserélhet gazdát.
Az ügyletet az Air Transat tulajdonosainak testülete 95 százalékos aránnyal hagyta jóvá.
Ezt követően Jean-Marc Eustache elnök-vezérigazgató azt mondta, a tranzakciót követően a légitársaság már globális szinten is versenyképes szereplővé léphet elő, és ebből nem csak a részvényesek, de az utasok is profitálni fognak.
Most már csak a quebec-i bíróság, a kanadai közlekedési tárca és a versenyjogi hatóság jóváhagyásán múlik az ügylet véglegesítése.
A szavazás előtt pár nappal Pierre Karl Péladeau kanadai milliárdos kicsit megzavarta az ügymenetet: azt kérte a részvényesektől, hogy ne szavazzák meg az Air Canada ajánlatát, mert ő több pénzt fizetne a légitársaságért, és szerinte az Air Canada általi megvétel nem szolgálja a quebec-iek érdekeit.
Később az Air Transat azonban cáfolta, hogy az üzletember ajánlatot nyújtott volna be, a szavazáson csak az Air Canada csomagjáról döntöttek, mert az jutott el a bizottságig.
A felvásárlásról júniusban állapodott meg a két cég vezetése, az ügylet 2020 elején zárul a tervek szerint.
A felvásárlást követően az Air Transat beolvad az Air Canada légitársaságba, de a márkanevet megtartják, és a központja is Montrealban marad.
Az 1987-ben alapított Transat-csoport a két szezonon keresztül Budapestre is közlekedő Air Transat légitársaságon kívül Kanadában és Európában számos érdekeltséggel rendelkezik az üdülési piacon, Dominikán szállodával is rendelkeznek. A vállalat 2017-ben még 137 millió, tavaly már csak 7 millió dollár adózott nyereséget tudott felmutatni.