A tervezettnél csaknem egy évvel később nyitják meg az új berlini nemzetközi repülőteret, az egykori NDK területén végzett legnagyobb beruházás az idén nyár helyett jövő tavasszal készül el – adta hírül az MTI.

Klaus Wowereit berlini főpolgármester csütörtöki bejelentése szerint az észak-európai térség légiközlekedési csomópontjának szánt, évi 27 millió utas fogadására alkalmas repülőtéren 2013. március 17-én indulhat a forgalom. A csúszást az okozza, hogy az illetékes hatóság nem engedélyezi a csaknem 2.000 futballpályányi területet elfoglaló létesítményen kiépített tűzjelző és tűzoltó rendszer üzembe helyezését, amelyen ezért tovább kell dolgozni.

A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) átadását 2012. június 3-ra tervezték.

A munkálatok várhatóan már jövő tavasz előtt befejeződnek, de az időjárási kockázatok miatt a téli időszakban nem lehet lebonyolítani a költözést a jelenleg működő két nemzetközi reptérről az új légikikötőre – mondta Wowereit.

A BER az elavult, szűkös és bővítésre alkalmatlan tegeli és a schönefeldi repülőteret váltja majd ki. A légitársaságok – számítva az új reptér révén növekedő kapacitásra – június 3-tól jóval több berlini járatot vettek fel a menetrendbe, emiatt pedig a következő bő háromnegyed évben tovább fokozódhat a zsúfoltság az egyébként is túlterhelt és kényszerűségből tovább működő két régi repülőtéren. A legnagyobb ügyfél, az Air Berlin légitársaság ezért azt szorgalmazza, hogy legyen rövidebb az éjszakai repülési tilalom. Jelenleg 23 és reggel 6 óra között nem közlekedhetnek utasszállító gépek a 3,5 millió lakosú német főváros légterében. Az Air Berlin javaslata szerint az éjfél és hajnali 5 óra közötti időszakra kellene korlátozni a lakosság éjszakai nyugalmát biztosítani hivatott repülési tilalmat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szakértői számítások szerint a késés mintegy 350 millió euróval emeli a költségeket, amelyek egyébként is szétfeszítik az eredetileg 2,5 milliárdra tervezett keretet, a végösszeg így 3 milliárd euró körül lehet, és ebben még nincs is benne a föld alatti pályaudvar és a közeli autópályához csatlakozó úthálózat kiépítésének költsége. További terheket okozhatnak az esetleges kártérítési perek. Kártérítést követelhetnek például a BER 150 üzlethelységének bérlői, akik a júniusi üzemkezdéssel számolva ütemezték beruházásaikat.

A repülőtér megépítéséről 1996-ban határoztak, a tervezés és az engedélyek beszerzése 10 évig tartott, a kivitelezés 2006-ban kezdődött. Az átadást egyszer már elhalasztották, az első tervek szerint 2011 novemberében indult volna a forgalom.

Forrás: Magyar Távirati Iroda / Fotók: Berlin Brandenburg Airport

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!