Jövőre kezdetét veszi a Bombardier Q400-as oroszországi gyártása – jelentette be a Rostec vezetője egy konferencián, amelyen az orosz légügyi hivatal, a Rosaviatsiya igazgatója is jelen volt. A gyárkomplexum felállítása idén nyáron kezdődik. A Bombardier azonban még nem adott hírt minderről.

A RussianAviation.com légiközlekedési hírportál beszámolója szerint Alexej Fodorov, az állami tulajdonú Rostec ügyvezető igazgatója jelentette be, hogy 2015-ben kezdetét veszi a Bombardier Q400-asok oroszországi gyártása.

A szerelősor Uljanovszk iparterületén kap helyet, az építési munkálatokat pedig idén nyáron, augusztusban kezdik meg. A szándék egyszerű, csökkenteni szeretnék a Bomberdier Q400-as típusának vételárát azzal, hogy az oroszföldön gyártott gépeket már nem terhelik az importálással járó adó-, és járulékköltségek.

Az oroszországi Q400 üzemben a Bombardier is jelen lesz, szakembereik feladata lesz a minőség-ellenőrzés és annak tanúsító eljárása, hogy a gépek megfelelnek-e a gyártói előírásoknak. Az uljanovszki szerelősor a tervek szerint évente 24 darab Q400-as kibocsátására lesz képes, és 2030-ra az országban üzemeltett gépek száma elérné a 250-270 példányszámot.

Alexander Neradko, a légügyi hivatal részéről elmondta, hogy szükség lesz egy oktatási központ létesítésére is, ahol a pilóták képzése folyhat. A beruházás tehát több létesítményt igényel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bombardier Q400 NextGen pilótafülke. (Fotó: Bombardier Aerospace)


A turoblégcsavaros Q400-as listaára jelenleg 900 millió rubel, a behozatal adóterhei pedig mintegy 30%-kal növelik az árat, ezért és nem mellesleg az orosz légiközlekedési piac fokozódó regionális utasgép igénye következtében előnyös a hazai gyártás.

Fontos előzmény, hogy a Bombardier Q400 2012 júniusában szerezte meg Oroszországra és a Független Államok Közösségére (FÁK) érvényes típusengedélyeket, amelyek előtt a típusnak igen zord körülmények között is bizonyítania kellett működőképességét. Mint arról a Bombardier térségért felelős értékesítési vezetője, Mark Gilbert is beszámolt a Q400-as -54 Celsius fokos környezetben is üzemeltethetőnek bizonyult.

Az első orosz üzemeltető első Bombardier Q400-asa. (Fotó: Yakutia Airlines)


Szükség is volt erre, mivel az első orosz üzemeltető, a Yakutia, amely tavaly februárban vette át a gépét gyakorlatilag állandóan extrém hideg körülmények közepette üzemelteti járatait az ország szibériai területein. A légitársaság összesen hét darab Q400-ast szerez be flottája számára, hogy kiöregedett Antonov An-24 típusait leváltsa.

A Bombardier hivatalosan még nem jelentette be az oroszországi gyártást. Nyugati sajtóértesülések szerint a megállapodás véglegesítése azonban már tényleg közel van.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!