Kapacitás növelésre készül bécsi járatán a China Airlines, amely heti háromszori rendszerességgel közlekedik Tajpej és az osztrák főváros között. A SkyTeam-tag légitársaság a menetrenden nem, viszont a típuson változtat, így növelve a férőhelyek számát. A döntés szerint ugyanis a jövő nyári menetrendben, június közepétől már rendszeresen Boeing 747-400-assal teljesítik az útvonalat.

Az airlineroute.net járatinformációs portál közlése szerint a China Airlines 2015. június 1-jétől kezdődően vált nagyobb típusra, és a heti háromszor, hétfőnként, szerdánként, valamint szombatonként Tajpejből induló járatokra Boeing 747-400-as típusát állítja, amelyek a jelenlegi Airbus A340-300-ast fogják váltani.

A kapacitásnövelés egyébként a China Airlines bécsi járatnyitásának kerek, tízedik évfordulójára esik, mivel a légitársaság 2005 májusában kezdett el az osztrák fővárosba repülni, elsőként közvetlen összeköttetést biztosítva a közép-európai régió és Tajpej között.

A bécsi menetrend

A menetrendet illetően a gépek mind a három napon késő éjszaka, 23:10-kor szállnak fel Tajpejből és másnap kora reggel, 06:30-kor érkeznek meg Bécsbe, ahonnan nem sokkal dél előtt, 11:35-kor startolnak és veszik vissza útjukat Tajpej felé, ahol a Taojüan nemzetközi repülőtéren reggel 06:05-kor landolnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az útvonalat a járat megnyitása óta a flotta négy-hajtóműves Airbus A340-300-asai teljesítik, amelyek kétosztályos elrendezésben összesen 276 utasnak biztosítanak férőhelyet. Eseti, vagy időszakos jelleggel olykor előfordult már, hogy Boeing 747-es érkezett Tajpejből, így a típuspremier ilyen értelemben nem jövő júniusban lesz, de rendszeresen csak ekkortól kezdve várható China Airlines Jumbo, amelyből összesen 6 darab áll rendelkezésre, ugyancsak kétosztályos kabinkonfigurációval. Legutóbb az idei nyári menetrendi időszak utolsó hónapjaiban, szeptemberben és októberben volt Boeing 747-es üzem a bécsi járatokon.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a típusváltást újabb kabintermék bevezetése is követi-e, avagy a bécsi piacra is elhozzák az első osztályú (First Class) szolgáltatást, merthogy a flotta másik hét Boeing 747-400-asa három-osztályosan van konfigurálva, de abból kiindulva, hogy marad a kétosztályos rendszer, a 747-es járatonként 113 utassal vehet többet fedélzetére, mint az Airbus A340-es, amelyből összesen 6 darab található a flottában.

Érdemes kiemelni, hogy jelentős a növekmény az üzleti utazók számára biztosított férőhelyekben, mivel a kétosztályos Boeing 747-esen összesen 70 business ülés van, ami harminccal több, mint az A340-es kapacitása, valamint azt is, hogy momentán a China Airlines az egyedüli, amely Bécsbe rendszeres Jumbo forgalmat tervez, az utasszállító szegmensben.

Ráadásul a Jumbo abból a szempontból is értékes, hogy China Airlines modernizációs programja már célba vette a flotta Boeing 747-eseit, azokat ugyanis a gazdaságosabban üzemeltethető, két-hajtóműves Boeing 777-300ER gépekkel készülnek váltani. Az első triplahetest idén októberben vették át, és összesen tíz darabra van érvényes rendelésük.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!