Felavatta új hangárját az Ural Airlines az oroszországi Kolcovo repülőtér területén, amelynek köszönhetően a légitársaság gépparkját érintő karbantartási munkálatokra már az országhatáron belül is lehetőség lesz.
Visszatér az Ural Airlines Ferihegyre

A létesítmény megnyitására 2015. január 28-án került sor a Jekatyerinburg városát kiszolgáló légikikötőn. Az épületegyüttes 8 256 négyzetméteren helyezkedik el és négy Airbus A321-es repülőgép, vagy két A321 és egy A330-as szélestörzsű gép párhuzamos befogadására alkalmas.
A Szverdlovszk régió vezetője, Jevgenyij Kujvasev kifejezte elismerését az Ural Airlines igazgatójának, Szergej Szkuratovnak és örömmel veszi tudomásul a régió és a vállalat fejlődését. Szkuratov elmondta, hogy a most használatba vett létesítmény a legbonyolultabb karbantartási munkálatok elvégzésére is alkalmas, legyen szó orosz vagy külföldi típusokról.
Az orosz légügyi hatósági tanúsítvánnyal rendelkező hangár szénszál-erősítésű betonpadlózattal, valamint több természetes fény befogadásával igyekszik a modern elvárásoknak megfelelni.
A mostani esemény mérföldkő az Ural Airlines számára, hiszen az Airbus A320-család A319, A320 és A321 változatával üzemelő vállalat eddig alvállalkozókkal végeztette repülőgépeinek karbantartását és javítását, jórészt külföldi MRO cégek munkájára támaszkodott.
Az Ural Airlines kifejezte azon szándékát is, hogy az új létesítményben nem csak saját flottájának karbantartását kívánja végezni, hanem a szabad kapacitás terhére más légitársaságok számára is szolgáltatásokat kíván nyújtani a jövőben.
Sokszor Ferihegyre jöttek karbantartásra az Ural-gépek
Korábban – saját javító kapacitás híján- a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is számos alkalommal fordultak meg orosz légitársaság Airbus repülőgépei a magyar állami kézben lévő, Aeroplex of Central Europe (ACE) légijármű-karbantartó vállalatnál.
Ez azonban az új Ural Airlines hangár átadásával megváltozhat, a légitársaságnak a saját hangárkapacitás felállításával nem, vagy jóval kisebb mértékben lesz szüksége alvállalkozó munkájára repülőgépei ütemezett karbantartási munkáihoz.
Ezen túlmenően az új jekatyerinburg-i karbantartó cég – amennyiben a szükséges engedélyekkel és kapacitással is rendelkezik majd – komoly konkurenciát jelenthet az ACE számára, elszipkázva a magyar cég 2014-ben szép számmal előforduló orosz megrendelőit.
Az új hangár Airbus A330-as repülőgép karbantartására való alkalmatossága nem véletlen, hiszen a fuvarozó a forgalomból már kivont Iljushin Il-86-os utódjául szánja az előbb említett európai repülőgéptípust. Egy tavaly, a sajtóban megjelent hír alapján 2016-ra várják az első gép megérkezését, függetlenül az Oroszország elleni szankciók érvényességétől.