Újabb fronton szeretné felvenni a versenyt az Airbus a Boeinggel, ezért azon gondolkodnak, hogy a 737-eshez hasonlóan katonai célú felhasználásra szánt A320neókat is készíthetnek.

A repülőgépgyártó erről a Szingapúri légi Szalonon beszélt, amelynek témáját leginkább a hadi- és biztonságpolitikai kérdések határozzák meg, nem kis mértékben azért, mert Észak-Korea atomprogramja egyre nagyobb fenyegetést jelent a térségben.

Az Airbus közlése szerint az EADS C295-ös turboprop szállítógépnél nagyobb kapacitású repülőgépet szeretnének összerakni az A320neo alapjain, amely járőrözési, és megfigyelési feladatokat látna el. A gép elkészítésében az Airbus A330-as többcélú tanker építésénél szerzett tapasztalatait szeretné felhasználni.

Fernando Alonso, az Airbus harcászati géptípusokkal foglalkozó részleg vezetője az Aviation Week szerint azt mondta, egyelőre nem döntötték el, hogy valóban megépítik-e az új típust, de „komoly” tárgyalásokat folytatnak a potenciális megrendelőkkel, akik megfigyelési, felderítési és szállítási feladatokra is bevetnék a típust. A vizsgálatot most indították el, és remélik, hogy a Pratt-hajtóművek miatt gazdaságosan üzemeltethető típus felkelti majd a hadiipari megrendelők (elsősorban kormányok) figyelmét.

Grafika: Airbus Defense

A gépeket a toulouse-i A320neo gyártósorról emelnék le, és egy külön központban végeznék el a szükséges átalakításokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az mindenesetre elmondása szerint bizakodásra ad okot, hogy az Egyesült Államokon kívül minden fő beszerzést az A330-as átépített változata nyert meg a 767-es alapján épített KC-46A előtt. Ennek ellenére az Egyesült Államok hadereje folyamatos megrendelést ad a Boeingnek, évente 12 KC-46-ost szállítanak el, az Airbus pedig idén kevesebb, nyolc A330 MRTT-t szállít majd le.

Bár az A320neo méretű hadi célú gépek piacán a Boeing a piacvezető, Alonso nem aggódik, szerinte Ázsia-Óceánián kívül Franciaországban, Németországban is nagy igény van ilyen gépekre.