A kanadai védelmi minisztérium szerződést kötött egy USA-beli vállalattal három Beechcraft King Air 350ER turbólégcsavaros repülőgép megfigyelési, felderítési és hírszerzési (ISR) feladatokra való átalakítására.
A kémgépek beszerzésére az első tendert augusztusban írta ki a kanadai kormányzat, ebben kifejezetten olyan turbólégcsavaros repülőgépeket kerestek, amelyek hatékonyan tudják támogatni a különleges erők parancsnokságát hadműveletei lebonyolításában.
A Flightglobal ugyan nem közölt részleteket arról, hogy a nagy felbontású elektro-optikai és infravörös képérzékelőkön kívül pontosan milyen hírszerzési berendezésekkel pakolja meg a gépeket a szerződést elnyerő L3Harris Technologies, de ezek mindegyike közvetlen adatkapcsolattal oszthatja meg az általa gyűjtött információkat, amiket modern küldetés-menedzsmenti rendszer kezel.
Az átalakított King Air 350ER-ek legfontosabb feladata a fenyegetések és célpontok hatékony felismerése, helyzetük pontos meghatározása.
Repüléseik során nem lesznek védtelenek, felszerelik őket lézer- és rakétatámadás-érzékelőkkel, plusz a hozzájuk tartozó infracsapda-vetőkkel is, amelyekkel elháríthatják a feléjük tartó irányított lövedékeket.
A Textron Aviation által gyártott alapgépeket, amelyek maximális hatótávolsága közel ötezer kilométer, terhelhetősége pedig 7484 kilogramm, a tervek szerint a Texas állambeli Greenville-ben alakítják át, míg a későbbi háttértámogatásért már a kanadai Mirabelben működő gyáregység felel majd.
Mivel az ügylet részeként haditechnikát értékesítenek külföldre, az USA hadügyi illetékeseinek még rá kell erre bólintaniuk, csak ezután lehet végleges a szerződés.
A King Air 350ER-nek rövid idő alatt ez a második sikere a katonai piacon, nemrég az Egyesült Államok határőrsége rendelt két speciális, King Air 350CER példányt.